Bandjesblog

2 mei 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Amerikanen zijn als de dood dat ze aangeklaagd worden voor zo’n beetje alles. En daarom stikt het hier van de eigen risicobordjes, moet je soms formulieren ondertekenen met de globale strekking: als-het-je-dood-wordt-zijn-wij-niet-aansprakelijk en zijn er voor alles strikte regels. Zo ook vanmorgen bij aankomst in het waterpark Disney’s Blizzard Beach.

Aan onze buggy hing de in Nederland alom bekende ‘babyfloat’, een soort hang-zwemband speciaal voor baby’s. De toegangscontroleuse blokkeerde ons de doorgang en meldde dat we geen eigen zwemband mogen meenemen. Alleen babybanden met een ‘zitje’ (waar ze dus blijkbaar niet doorheen kunnen zakken en verdrinken) zijn toegestaan. Maar voor de zekerheid zou ze haar manager even vragen. De beste man kwam erbij en besloot; dit moet ik toch echt even aan mijn manager vragen. Deze manager werd opgepiept ergens uit het park. Na een paar minuten kwam hij aan, bekeek de zwemband uitvoerig en vond dat hij toch even een foto moest doorsturen aan zijn manager voor toestemming. Even later kregen we dan eindelijk akkoord van de manager van de manager van de manager van de toegangscontroleuse en mocht de zwemband ons vergezellen naar binnen. Wel voorzien van een blauw ‘uitzonderingslabel’, geldig voor vandaag. Ons werd nog gevraagd of we meerdere dagen naar de Disney waterparken gingen, want dan moest even een dossier worden aangemaakt. Gelukkig was dat niet nodig. En dit alles voor een potentieel onveilig zwembandje, alsof ik dat dan zou meenemen. Maar dit was me er wel weer een bijzondere ervaring.

IMG_1312

Afijn, eenmaal binnen hadden we een lekker plekje bemachtigd en zijn we wat gaan zwemmen en glijden in het opvallend rustige waterpark. Zo rond het middaguur hadden we alles wat voor jonge kinderen was (bar weinig) wel gezien. We besloten te wisselen van waterpark, want konden met de tickets naar beiden, en dus reden we naar Disney’s Typhoon Lagoon.

IMG_1324

Hier zijn we al eens eerder geweest en na vandaag zijn we nog meer overtuigd dat deze toch echt de leukste van de twee is.

het uitzonderingslabel voor het bandje geldt gelukkig voor beide parken wat ons algauw een kwartier scheelde bij binnenkomst. We hebben een heerlijke zonnige en relaxte dag gehad.

IMG_1342 IMG_1340

‘S Avonds zijn we naar Universal Boardwalk gereden, het deel van Universal studio’s vol winkels en restaurants.

IMG_1367 IMG_1391

We aten Mexicaans en namen een kijkje bij de chocoladefabriek. Van buiten en binnen erg mooi, en de chocolaatjes zijn ware kunstwerken.

IMG_1392

Nu weer terug in de villa, waar we vanavond voor het laatst slapen. Morgen kunnen we met een gerust hart uitchecken, aangezien de vermiste sleutel ons opeens tegemoet glinsterde vanuit het gras in de voortuin gisterenavond.

De reis gaat morgen verder naar Savannah in Georgia, waar toevallig vandaag een militair vliegtuig per ongeluk op de snelweg is neergestort. Bizar, ben benieuwd of we daar nog iets van meekrijgen.

Voor nu, slaap lekker en tot morgen!
​En natuurlijk bedankt voor al jullie leuke reacties, dat is echt gezellig wakker worden voor ons!

1. Els:
    3 mei 2018
    En ik word al n weel heerlijk wakker met jullie belevenissen 👍je schrijft echt heel leuk sanne! En de foto s zijn om te smullen. Genieten! Op naar de volgende bestemming.... xx
  2. Jacqueline:
    3 mei 2018
    Ben het absoluut met els eens!! Heerlijk die verhalen! Volgens mij kan elke Amerikaan ook zomaar een claim ergens van maken. Heel veel reisplezier nog!!
  3. Tamara:
    3 mei 2018
    Jeetje familie wat doen jullie leuke dingen! Heel veel plezier nog!
  4. Ineke:
    3 mei 2018
    Heerlijk zo'n zonnig dagje bij de zwembaden!
    Goede reis morgen en veel plezier op je volgende bestemming!