Het gras is groener aan de overkant

10 mei 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Een kort verslagje van onze dag in Washington DC helaas, aangezien we de helft van de dag aan onze hotelkamer gekluisterd waren.
​Arjan en ik hebben waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of gedronken gisterenavond, wat we waren allebei hondsberoerd vandaag. Gelukkig hebben de ukkies nergens last van.
Maar goed, wij laten ons niet uit het groene grasveld van Washington DC slaan dus gingen toch maar op pad. ​Alleen dan wel in relaxte vorm, in de over-toeristische Big Bus. ​Om bij een opstappunt de komen moesten we eerst een stukje wandelen naar de Arlington Cemetery.
Ons hotel staat in Arlington, net buiten Washington DC. Hier bevindt zich ook het Pentagon en dus ook de bekende begraafplaats van Arlington. Op deze begraafplaats liggen vele veteranen begraven, maar ook astronauten en presidenten, waaronder J.F. Kennedy.

IMG_1657

De begraafplaats is ruim 2,5 km2 en er zijn bijna een half miljoen graven, waarvan verreweg de meeste voorzien van een sobere witte kleine steen. Enkele hebben zelfs alleen een nummer.

Rond 10 uur stappen we op de bus, welke ons via de brug naar de andere kant van de rivier brengt: Washington DC. We stappen over op een andere bus die richting Witte Huis gaat. En dat willen wij wel, eens kijken hoe ome Trump erbij zit.

DSC_0911 DSC_0902

Dat is toch bijzonder om te zien hoor, het wereldberoemde Witte Huis. En wit is hij trouwens zeker. We hebben ons laten vertellen dat dat komt door de speciale verf die erop zit. Het Witte Huis is namelijk van zandsteen gemaakt, en ja, dat blijft natuurlijk niet eeuwig in goede staat.

​Wat me verbaasd is de ligging van het huis. Wij zien op tv altijd alleen het enorme gazon voor de deur, maar rondom dit gebied is het gewoon op-en-top centrum. Ik denk dat Donald in zijn achtertuin niet heel relaxt zit, met het geluid van al die voorbijrazende bussen, schreeuwende mensen en toeterende taxi's. Zijn zomersbruine kleurtje komt dus in ieder geval niet van het zonnebaden op z'n erfje hier.

We lopen wat rond en zien hoe een journalist zich installeert voor de lens, te midden van het grote grasveld een stukje bij het Witte Huis vandaan. Daar staan ze dus altijd allemaal verslag te doen, best grappig. Wel staand op een verhoging, anders heb je al die toeristen op de achtergrond in beeld en dat hebben ze natuurlijk liever niet.

​Niet ver bij het Witte Huis vandaan vinden we het Washingtonmonument, een 169 meter hoge toren, ooit gebouwd voor de eerste president.

DSC_0919

Wederom met enorme grasvelden eromheen. Als je een carrière ambieert in de gazonverzorging zit je goed hier.

Na het middaguur voelen we ons toch echt te beroerd om nog meer te ondernemen. We pakken de bus terug naar Arlington, waar we nog langs het immens grote Pentagon rijden.

Eenmaal op de hotelkamer doen we allemaal een oogje dicht. Eind van de middag gaat het nog steeds ruk, dus schaffen we maar de nodige medicamenten aan. Dat slaat gelukkig aan en begin van de avond wandelen we naar de dichtbijgelegen supermarkt voor een avondmaaltje. Die bestond enkel uit fruit en yoghurt zoals je ziet, even wat vitamines naar binnen.

IMG_1660

We zijn nu weer aardig in goede doen, maar wel super moe. Lekker op tijd naar bed. Morgen het laatste stukje van onze roadtrip: op naar de big apple!

1. Mindy:
    11 mei 2018
    Wat balen dat jullie je zo beroerd voelden! Gelukkig wel het Witte Huis gezien. Beterschap, ik hoop dat jullie na een nacht slapen weer helemaal beter zijn zodat jullie nog lekker volop van NYC kunnen genieten! Slaap lekker en have fun! X
  2. Ineke:
    11 mei 2018
    Ooooh, dat is niet fijn. Ik hoop dat Jullie na Een goede nacht weer opgeknapt zijn! Nog Een mooie paar dagen!
  3. Linda mam:
    11 mei 2018
    ohh wordt dat huis (dat witte ding) de nieuwe werkplek voor Arjan? sterkte met de darmen. laf joe
  4. Cindy de Bruijne:
    11 mei 2018
    He wat een tegenvaller dat jullie beide ziek zijn! Sterkte, hoop dat jullie morgen opknapt zijn en volledig van new york kunnen genieten!
  5. Els:
    11 mei 2018
    Ojeee tje. Heel veel beterschap....
    Op naar NYC. ..💋