Happily ever after

30 april 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Yes, we hebben een nieuwe sleutel! Na een belletje bleek dat we een nieuwe konden ophalen om de hoek. Dat was gelukkig allemaal snel gepiept, waardoor we al vroeg in de auto zaten richting Disney's Magic Kingdom. De kinderen in home-made Disneyshirts gehesen, want de ervaring leert dat je in je dagelijkse kloffie nogal uit de toon valt in Disney.

IMG_1141 (2)

Rond 9 uur parkeerden we de auto in, maar iedereen die Disney hier een beetje kent weet dat je dan nog een stief kwartiertje nodig hebt voor je in het park zelf bent. Vanaf de parkeerplaats neem je eerst een trammetje, dan een monorail, dan volgt een uitgebreide tas- en bodycheck en vervolgens kaartjes kopen. Dan ben je er nog niet, want de kaartjes moeten even verderop ook weer gescand worden, net als je rechterwijsvinger.

En dan... De poorten gaan open, de euforische Disneymuziek schalt door de straten, er hangt een geur van zoete popcorn en in de verte doemt het welbekende kasteel op. Wauw, we zijn er!

DSC_0183

Het is niet druk in het park, de wachttijden vielen overal mee. We konden dus een hele batterij aan attracties en activiteiten doen, welke ik niet allemaal ga opsommen. Zie hieronder voor een kleine foto-compilatie.

IMG_1200​ DSC_0223

DSC_0188 DSC_0237

De kids genieten onwijs, zelfs Ivy kijkt in de verschillende attracties haar oogjes uit.
Wij kijken ook onze ogen uit, want er blijven ook onverwachtse dingen om je over te verwonderen. ​De buggy-parkeerplaatsen bijvoorbeeld, royaal aangelegd (moet ook wel, aangezien kinderen hier tot een jaar of 10 in een buggy worden geïnstalleerd).

IMG_1160

En als je denkt; wat doet die Disneymedewerker er toch tussen? Nou haar nobele job is de hele dag de buggy's herschikken. Zodra er eentje tussenuit gepakt wordt schuift ze het hele rijtje aan, en dat achter elkaar door... In de categorie dweilen met de kraan open.
Maar goed, dit is slechts een van de dingen waaruit blijkt dat meneer Walt nogal waarde hecht aan structuur in zijn park. Er zijn bijvoorbeeld overal medewerkers die je de juiste kant op leiden, liefst met lichtstaaf in de hand voor een extra daadkrachtig effect. Maar ook: bij aanvang van parades worden vlakken met tape op de grond gemarkeerd waar je mag staan, en wanneer je je bestelde eten af wilt halen moet je wachten tussen twee stalen rekjes.

Toen we een ijsje gingen halen wederom verbazing. Naast de slushpuppies en softijsjes stond er iets voor ons onbekends op de kaart dat schuil gaat onder de naam 'float'. Drijven, tja... Wat kan dat zijn? En daaronder als bijschrift: 'te combineren met frisdrank naar keuze'. Huh?
En ja hoor, daar werden ze uitgereikt aan mijn voorgangers tussen de stalen afhaalrekjes. Een glas cola met daarin drijvend een klont softijs. Die combi zou je bij mij thuis alleen in het afvoerputje tegenkomen.

We hebben ons dus heerlijk verbaasd en vermaakt en voor we het wisten werd het donker, de hoogste tijd voor de vuurwerkshow. En daarmee doe ik het eigenlijk tekort, wat een prachtig schouwspel. We werden door de verschillende Disneysprookjes geloodst, door middel van muziek, lichteffecten, projecties op het kasteel en fantastisch vuurwerk, echt zo mooi. Alles klopte gewoon.

IMG_1227 IMG_1246 IMG_1248

Tot besluit klonk een stem uit de speakers die nog maar even benoemde dat aan het einde van dit Disney-verhaal (hoe verrassend) ook alles goed afloopt. En daarbij aaneengesloten een wijze les voor ons eigen levensverhaal: make your own happily ever after. Nou, daar zijn we na deze heerlijke dag al een goed stuk mee op weg :)

1. Linda mam:
    1 mei 2018
    wat zijn et toch een schatjes, in hun disneyshirts!! jullie hebben het zo te zien erg leuk gehad.
  2. Ineke:
    1 mei 2018
    Het ziet er geweldig uit!
  3. Ineke:
    1 mei 2018
    Cato: erg leuk! Jet: ik vind dat het er erg gezellig uit ziet!
  4. Els:
    1 mei 2018
    Wat n geweldige belevenissen weer.....En wat n prachtige foto's 😍
  5. Saskia:
    1 mei 2018
    We genieten weer heerlijk mee met jullie vakantieverhalen!
  6. Wendy:
    1 mei 2018
    Ahhh die schatjes in hun Disneyshirtjes😍 gaaf hoor!!
  7. Christel:
    8 mei 2018
    Hmmmm heerlijk hoor zo'n float! Pineapplefloat is hier favoriet😀. Komt zéker niet in het afvoerputje. En heerlijk he de organisatie in de parken. Tel daar de zeer gedisciplineerde Amerikanen bij op, die netjes op hun beurt wachten en je gestructureerde dagje is compleet 😀😀