Living on a budget

3 mei 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Kilometersvreten, zo'n 500 vandaag. De reis begon met wat vertraging in de vorm van file- en flessenleed. Dus waren we na 1,5 uur slechts 30 km verder.
​Maar vanaf half twaalf konden we even lekker doorrijden, tot onze stop bij Daytona Beach. We haalden wat broodjes bij Subway en hielden een lunchpauze op het strand.

DSC_0372 DSC_0376

Na een uurtje relaxen gingen we de auto weer in, op naar een nieuwe staat: Georgia!

IMG_1418

Onderweg nog even een stop om te tanken, de goedkoopste tot nu toe. We waren voor een volle tank nog geen $30 kwijt, de benzine kost zo'n 70 eurocent per liter. ​

​Rond half zes kwamen we dan eindelijk bij het hotel aan.Of ja, hotel... Ik beschrijf het liever als een scherp geprijsd motel, terwijl Arjan het een afwerkplek noemt. Nee hoor, het valt best mee, maar is wel even omschakelen na de vorige twee luxe accommodaties.

We droppen de koffers en stappen de auto weer in richting het historische district van Savannah. De stad is bijna 300 jaar geleden ontstaan, waardoor het de oudste van de staat Georgia is. Voor ons in Europa stelt dat niet zoveel voor, maar voor Amerika is dit echt een oude stad.
Veel van de stijl van toen is nog mooi bewaard gebleven. Er hangt een gezellig sfeertje met overal terrasjes, barretjes etc.

DSC_0385 DSC_0401

We kiezen een leuk pizzeriaatje uit en gaan voor de 18" pizza om te delen.
Nou 18" blijkt dus echt mega te zijn...

IMG_1414

Je raadt het al, deze kregen we bij lange na niet op. Dus vroeg ik toch maar om een doos om de resterende helft mee te nemen. Hier heel normaal, sterker nog, het is bijna beledigend als je het niet meeneemt. Maar voor ons Hollanders wat onwennig natuurlijk.

Maar ach, het past wel weer bij de stijl van ons verblijf hier ;).

IMG_1416

Morgenmiddag gaan we hier met de boot mee om (hopelijk) dolfijnen te spotten! Tot dan!

1. Els:
    4 mei 2018
    Megaaa pizzaaaaaa....
  2. Linda mam:
    4 mei 2018
    allemaal aan de pizza, heeeeerlijk, hier in Nederland ook. Veel plezier bij de dolfijnen