In de voetsporen van die clown en die acrobaat

9 mei 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Voor elke plaats die we bezoeken hebben we voor Colin een soort kaart met foto’s gemaakt zodat hij ook weet wat we gaan zien en doen. Toen we hem vanmorgen die van Washington DC overhandigde zei hij meteen: “Hee daar waren Bassie en Adriaan ook!” We hebben de DVD-box  'Bassie en Adriaan in Amerika' verslonden ter voorbereiding op deze reis. Blijkbaar heeft Colin daar toch een en ander van opgestoken.

IMG_1651

Al voor 9 uur zaten we in de auto, ontbeten en al. Ruim 3 uur rijden voor de boeg, een meevallertje vergeleken bij eerdere ritjes. Om half 1 kwamen we aan bij het hotel, waar helaas nog geen kamer beschikbaar was.

Dus besloten we eerst maar de stad in te rijden. Dat bleek niet zo´n bijster geniale keuze; wat een gekkenhuis, het verkeer rijdt voor geen meter door. Uiteindelijk vinden we een parkeerplaats op ongeveer tien minuten lopen vanaf het Capitool. Die valt niet te missen want het koepeltje steekt boven alles uit. wat een groots gebouw, zo vaak op tv gezien en nu in het echie.

DSC_0884 DSC_0889

We lunchen in een zijstraatje op een terrasje en lopen wat rond in het groene park rondom het Capitool. Gras, gras en nog een gras, vast ter compensatie van de uitlaatgassen. Daarna besluiten we maar weer naar hotel te gaan, inchecken en ff lekker zwemmen.

De rest van de dag heeft geen uitgebreide uiteenzetting nodig; boodschappen doen en steaks eten bij Outback. Morgen gaan we verder op verkenning door Washington DC!

Ps. Bedankt allemaal voor jullie lieve, leuke en enthousiaste reacties! Leuk om te horen dat jullie een beetje met ons 'meereizen' :)

1. Linda mam:
    10 mei 2018
    Een dagje niet veel doen is ook wel eens lekker!! Wij beginnen vandaag aan de 4 daagse van Haarlem, 30 km per dag.
  2. Jacqueline:
    10 mei 2018
    Wat leuk dat Colin het herkent van de dvd 😃 hij steekt er dus wel wat van op! Wat en imposante gebouwen zeg! Geniet er nog van
  3. Els:
    10 mei 2018
    Bassie en Adriaan. Tijdloos die 2 en zo ontzettend leerzaam en leuk inderdaad.
    En jij bedankt dat je dit allemaal met ons deelt,en daar de tijd voor vind....👍
    Geniet van nog van alles. ..💋
  4. Daphne:
    10 mei 2018
    Zo leuk alles ook een beetje mee te maken. Je schrijft zo leuk net alsof je er zelf ook bij bent! Lekker genieten! Xxx
  5. Marlies:
    10 mei 2018
    Gaaf hoor al die gebouwen en wat leuk dat Colin het herkend😃 veel plezier nog even kuss!