Biertje of een volle tank?

18 februari 2020 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Een nieuwe dag in Dubai. Terwijl Arjan een kilometertje of wat door het resort wandelde voor een Starbucks koffie, yoghurt en croissants pakte ik de koffers in. Mooie taakverdeling hebben we toch zo.

Daarna snelden we weer naar waterpark Aquaventure voor het nodige plons- en duikwerk. We dobberden onder andere weer over de ‘Rapid River’, die per ronde 1,5 km is en zo’n 45 minuten in beslag neemt.

BD348316-8D1A-47AE-B0C4-478BB3F0D6DB CE8D3ACB-7456-4C82-A6A5-D5EB6D65D8D5

Wel geinig; naast de vele badmeesters staan ook overal fotografen in en om het water, klaar om charmante waterfoto’s te maken van al die happy families en olijke kindergezichtjes. Wij lieten ons ook veelvuldig vastleggen, of eindelijk vooral de kinderen, dat leek ons voor iedereen het beste. We deden dit in de veronderstelling dat het bekijken van de digitale foto’s onderdeel van de parkentree was. Maar niets bleek minder waar, als je al je gekiekte plaatjes per download wilde (plus 3 geprinte) betaal je een luttele €100.

We hebben het ‘slechts’ bij 1 geprinte foto gehouden.

09E37CB4-B1EB-46A1-9D41-4BA95BE6A76E

Rond 15:00 uur laden we onze bolide weer in (of eigenlijk wordt dat hier voor je gedaan, wat een decadentie), en starten we de route naar Abu Dhabi. Zodra we de stad uit zijn eerst maar even tanken. Je auto volgooien kost hier net zoveel als 1 glas bier, zo’n €15. Het ene compenseert het andere zullen we maar zeggen.

Onderweg zien we vooral zand, afgewisseld met mooie moskeeën.

F19C16DC-01F7-4B3F-BF67-E3F0C1A6D2A1 7950FAA2-1FAC-43C5-8A93-B8DAFC2DA3C3

Ook passeren we met enige regelmaat een groot billboard, al dan niet omlijst met glimmende tegeltjes, voorzien van een foto van de president: Sheik Mohammed bin Rasjid Al Maktoem. We zijn trouwens sowieso veelvuldig foto’s van hem tegengekomen, ze vereren hem enorm hier.

Na 5 kwartier rijden komen we aan bij ons volgende hotel: Sheraton Resort Abu Dhabi

We brengen de spullen naar de kamer (of eigenlijk wordt ook dat weer voor ons gedaan) en verkennen het resort. Alles ziet er weer top uit en we werken een lekker drankje/smoothietje naar binnen op het terras terwijl de kids zich vermaken op het strandje. Het goede leven.

44115641-32F5-4080-BD76-8D6946AD8A4F E86C5E45-751E-4479-810C-91E3499D9189 04733DEA-7724-46B6-B4CC-96E3E1997B4A

We dineren bij een van de diverse restaurants op het resort, Mexicaans kiezen we vandaag. Live muziek en lekkere guacamole, niks meer aan doen.

97EBE893-9A8C-4003-858C-97B61F924A98

Als de kids lekker slapen zetten we onze WiFi babyfoon aan (wat een uitvinding) en installeren we ons nog even lekker in de beachbar. Lekkere muziek, heel veel verschillende mensen te bekijken en het is ook nog ladiesnight, dus 3 gratis drankjes (frisjes uiteraard) voor mij. Santé!

1. Tamara:
    18 februari 2020
    Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen! Geniet lekker
  2. Ineke:
    18 februari 2020
    Nu dat is echt wel even lekker genieten zo in de winter!
    Maak er nog een mooie week van!

Liefs, Ineke.
  3. Linda mam:
    18 februari 2020
    Na zo goedkoop tanken kan er wel een lekker koud biertje vanaf🍺🍻
  4. Lindsay:
    18 februari 2020
    Heerlijk om te lezen😍!! En wat een verschil, tanken en een biertje dezelfde prijs haha.
    Geniet er lekker van!
  5. Ans Hilbers: