Door heuvels en stadjes

26 juli 2019 - East London, Zuid-Afrika

Rise and shine! Weer een nieuwe dag in het mooie Zuid-Afrika. Na een laatste ontbijtje in het restaurant van het resort beginnen we om 9 uur onze rit van vandaag. We rijden door de mooie heuvellandschappen en passeren meerdere stadjes.

De snelweg gaat er namelijk dwars doorheen, en transformeert dan opeens in een hectische marktstraat waar je alleen maar stapvoets kunt rijden. Schreeuwende mensen die lukraak oversteken, toeterende auto’s, vrouwen met tassen vol boodschappen op hun hoofd. Het is een ongeorganiseerd gekkenhuis, waar alle verkeersregels niet meer lijken te gelden.

image1

Begin van de middag stoppen we in een plaatsje om te tanken en wat te eten te halen. Terwijl de pompbediende de auto vult en haar collega onze ramen wast loop ik snel even naar de ATM op het terrein van het tankstation. We zijn helemaal door onze cash heen, dus moet ik even wat fooitjesgeld pinnen. Zodra ik terug bij de auto ben en we de pompbediende wat geld geven krijgen we nog een goed advies cadeau van haar. We moeten hier in de omgeving nergens pinnen omdat er geskimd wordt bij de automaten. Bedankt, beetje mosterd na de maaltijd wel. Nou ja, mocht er wat misgaan horen we het wel van VISA.

De route van vandaag is een bijzondere, zowel door de mooie natuur als de bedrijvige dorpjes die we passeren.

image1

Waar we tijdens andere reisdagen vele medetoeristen tegenkwamen op de weg en bij de stops, is dat vandaag juist helemaal niet zo. Ik denk dat veel reizigers een andere reisroute hebben, maar zo zie je wel nog eens wat van het echte leven hier.

Eind van de middag komen we aan in Oost-Londen. We hebben een kamer met uitzicht op de wilde Indische oceaan. We zijn een beetje moe van de lange reisdag (we hebben er uiteindelijk 8 uur over gedaan), dus we doen lekker niks meer vanavond!

1. Linda mam:
    26 juli 2019
    Pff een lange rit achter de rug, wel een mooi uitzicht op de zee. Lekker op tijd slapen😘
  2. Els:
    27 juli 2019
    A room wite a vieuw.....
    👍😍