Home sweet home

5 augustus 2019 - Heemskerk, Nederland

De terugreis; om 23:00 uur gingen we de lucht in. We hadden mazzel met een extra vrije zitrij naast ons, dus de kids hadden beiden twee stoelen om languit op te pitten, wat ze ook vrij vlot deden. De overstap op Nairobi ging ook prima en tijdens de tweede vlucht weer extra beenruimte achter het tussenschot. Kortom, niks te klagen, ik zou bijna willen zeggen dat de 17-uur durende terugreis voorbij ‘vloog’.

B3F45A77-FF5F-4B3D-A64D-45AFCCF5058F 30D056F7-FDEC-4699-9764-5126323E11C7

En dan zit het avontuur erop en zijn we zomaar weer thuis. We hebben echt zo genoten van Zuid-Afrika en zijn heel blij dat we zijn gegaan. Wat een mooie reis, met zoveel hoogtepunten en mooie plekken dat het maar goed is dat ik alles hier heb opgeschreven en nog eens na kan lezen.

Rest me nu alleen nog het ‘Wist je dat-lijstje’ met jullie te delen! Komt ie:

Wist je dat...

...De Zuid-Afrikaanse taal super grappige woorden heeft? Zoals de afdeling ‘peuzelhappies’ in de supermarkt (koek/snoep)

...De mensen in Swaziland de kinderen een soort duim-box geven i.p.v. een high five?

...Als ik 1 euro zo krijgen voor elke keer dat onze kleuter ‘poep’ zei tijdens deze vakantie, we direct nog een keer naar Zuid-Afrika konden gaan van de opbrengst?

...Wist je dat diezelfde kleuter 2x uit bed is gevallen deze vakantie? De helft van de foto’s staat hij dus met een blauwe wang op. Hij is dus blijkbaar nog erg gewend aan zijn bedhekje thuis.

...De wilde dieren niet echt écht in het wild leven? Uiteindelijk is overal de natuur van de bewoonde wereld gescheiden d.m.v.  een hek.

...Mensen in Zuid-Afrika veel te voet doen, maar er bijna nergens stoepjes zijn? Ze lopen dus gewoon langs de snelweg, inclusief alle kleine kinderen.

...Ivy zelf dol is op safari en ons de hele tijd attendeert op wildlife; ‘Kijk! Papa! Mama! Kijk!’

...alle leeuwinnen in Addo Elephant park gesteriliseerd zijn? Omdat er slechts 9 leeuwen leven is het risico op inteelt te groot. En niemand zit te wachten op leeuwen met 6 poten ofzo.

...Zuid-Afrikanen hun kinderen op de rug binden met een grote badhanddoek? Niks geen dure ergonomische draagzakken.

...De cola hier heel anders smaakt dan op andere plekken ter wereld? Het schijnt dat coca cola zijn frisdrank altijd met lokaal water maakt, daarom is de smaak nooit helemaal hetzelfde.

...Je in Zuid-Afrika een super heldere sterrenhemel ziet? Tot grote vreugde van Colin, die ons alle avonden heeft vermeld waar de poolster te zien was.

...Ik van te voren heel sceptisch was over de veelbesproken ‘criminaliteit’ in dit land, misschien zelfs een beetje bang gemaakt. Achteraf ten onrechte, ik me geen moment onveilig gevoeld hier!

...We heel trots zijn op onze kids, die maar zo mee op sleeptouw worden genomen door ons en dat fantastisch hebben gedaan!

...We het superleuk vinden dat jullie hebben meegelezen, meegeleefd en meegereisd! Bedankt voor alle leuke reacties!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda mam:
    5 augustus 2019
    We hebben genoten van de verhalen... Dank je wel❤😘🥰
  2. Cindy de Bruijne:
    6 augustus 2019
    Het was weer geweldig om jullie verhalen te lezen! Heb er weer van genoten 🥰
  3. Gerda:
    6 augustus 2019
    Top hoor dat jullie zo genoten hebben. Wij hebben van jullie verhalen genoten. Geniet nog lekker na
  4. Els:
    6 augustus 2019
    Ik heb weer n hoop geleerd van ...wist je dat....
    Fijn dat jullie weer thuis zijn . Geniet nog ff lekker na van deze mooie reis.
    Ga nu maar n boek uitzoeken om te lezen...😉want ga het missen hoor..de vakantie verhalen.💋
  5. Angelique:
    6 augustus 2019
    Sanne, je schrijft heerlijk. Als ik er even tijd voor had, dan zocht ik de verhalen op. Wat een prachtig avontuur en wat mooi om te zien hoe jullie als gezin hiervan genieten.
  6. Paulien:
    6 augustus 2019
    Wat een fantastische reis hebben jullie weer gemaakt en wat heerlijk om mee te genieten! Nu nog even een paar weken thuis genieten xx
  7. Suus:
    6 augustus 2019
    Wat was het leuk om mee te mogen lezen! En wat hebben jullie genoten. Veel plezier nog de laatste weken thuis. XX
  8. Ineke:
    6 augustus 2019
    Welkom thuis Hooglandjes! Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad en dat de kinderen het zo super gedaan hebben! Het was weer super leuk om zo samen met jullie op reis te gaan
  9. Marijke:
    7 augustus 2019
    Wat gaaf dat jullie kids zo lekker kunnen reizen en genieten! Weer een mooie ervaring rijker. Nu lekker nagenieten ☺️ Thanx voor de leuke verhalen!