Shillings en chillings

19 oktober 2021 - Nungwi, Tanzania

Wat een feestje gisterenavond, er werd zelfs een Zanzi-polonaise gelopen!

BEEFBA57-7399-4314-BF81-D2539FF0BEA8

Een avond vol gezelligheid met medereizigers uit onder andere Spanje, Zuid-Afrika en Canada. De cocktails vloeiden rijkelijk en dus kwam een rustdag vandaag prima van pas.

91B4403D-1B2B-4102-9F44-74CE2457B228

Lekker genieten van het zwembad en het strand. Colin snorkelt zich een slag in de rondte, maar vooralsnog haalt hij enorm veel voldoening uit het tellen van de tegeltjes in het zwembad.

753F0B16-4BE4-46B9-972A-B45E87937617
Eind van de middag gaan Colin en ik even aan de wandel over het strandje. Het zand is echt heel licht van kleur en lijkt bijna wel een soort klei.

09C1DD89-86F4-4B8D-98D4-A4E8230E421F

Op het openbare strand naast ons resort wordt volop gesport, gevoetbald en gezwommen door de locals. Er zijn hier overigens best wat mannen die in de traditionele klederdracht lopen, inclusief speer in de hand en kralen in het haar.

We gaan even de lokale supermarkt in, eveneens op het strand. Dit is toch wel wat anders dan de appie XL hoor.

A87F31D4-7DB8-47BF-988C-B562501E0B34
Bij de kassa kom ik erachter dat ik nog maar 2000 Tanzaniaanse Shilling bij me heb. Dat klinkt heel wat, maar is eigenlijk slechts 75 eurocent waard.
Die wisselkoers zorgt er dus ook voor dat wat flappen tappen meteen resulteert in een grote stapel waarbij een pak printpapier nog niks is.
Al die briefjes hebben we vervolgens weer in kleinere bundeltjes over verschillende plekken verdeeld, maar mijn tasje was er blijkbaar niet een van. Geheid komen we straks thuis in een vieze sok nog een ton vergeten shillings tegen. Gelukkig kan ik bij dit winkeltje ook m’n briefje van 5 euro slijten.

We zien de zon ondergaan vanaf het strand en zijn helemaal ontspannen van vandaag. Wat een fijn dagje zo.

Bedankt voor het meelezen en de leuke reacties! Tot morgen!

2B70B1DD-09AA-4A6C-BAA7-7E64DEA01863

1. Ineke:
    19 oktober 2021
    Mooie man in de kinderstoel!
  2. Els:
    19 oktober 2021
    Heerlijk hoor. Volgens mij hebben de Kids het ook erg naar de zin...👌💋
  3. Linda mam:
    20 oktober 2021
    Wat voel je je rijk op zo'n eiland he. En dan bedoel ik niet alleen de shillings
  4. Cindy de Bruijne:
    20 oktober 2021
    Wauw! Wat een prachtig eiland, wat een heerlijke verhalen weer!
    En wat een mooie foto’s ♥️