Shoppende sjeiks en duikelende dolfijnen

17 februari 2020 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Goedemorgen vanuit Dubai! We hebben de jetlag in ons voordeel, waardoor de eerste geluiden vanuit de Hoogland-kamer pas na 9:00 uur klinken. En ja, dat is een hele luxe tijd voor een gezin met jonge kinderen.

We staan rustig op en begeven ons vervolgens richting Mall of the Emirates. Hoe heerlijk het ook is om een huurauto tot je beschikking te hebben, soms heeft het zo zijn nadelen. Als we bijvoorbeeld 3x verkeerd rijden op één van de vele verkeerspleinen met zijn talloze afslagen. Uiteindelijk vinden we het extreem grote winkelcentrum, waar we eerst even ontbijten in de foodcourt.

Dit winkelcentrum is ook weer een en al glim, en heeft met zo’n 500 winkels volop keuze.

2F5BAF87-A304-46D9-AC73-D4E8C14B929B

Maar dat is nog niet alles; er bevindt zich een heus ski-resort in de mall. Als je de tropische temperaturen buiten even zat bent kun je hier afkoelen en van de piste af zoeven.

4905C0CB-FF28-46E4-B60B-6B7B2910C589
En dit is tevens ‘het enige winkelcentrum ter wereld met een skipiste’, en op dat soort records zijn ze dol hier. De kids spenderen wat Dirhams in de Lego-shop en we slenteren en we scoren nog wat boodschapjes in de extreem grote supermarkt.

48B90632-D924-4406-BE24-B1BB800F27D9 97233151-4681-4627-8CD1-73BE535C9370
Er loopt hier echt een smeltkroes van mensen in het winkelcentrum, van oost-Europese nanny’s in hotpants tot traditioneel geklede Arabische mannen in witte gewaden. Die net als elk ander bij de Starbucks en bakkie doen en grappige YouTube filmpjes kijken op hun tablet.
Sterker nog, de wat hippere Arabieren hebben hun traditionele hoofddeksel zelfs verruild voor een modieus baseball petje, wat het geheel een opvallende outfit maakt. Speciaal voor hen is bij elke roltrap een sticker geplaatst om ze erop te attenderen dat ze niet met hun gewaad tussen de band blijven hangen. We hebben helaas nou weer net geen foto gemaakt van dat bordje.

De mall is verder eigenlijk vrij westers, en doet hetzelfde aan als andere grote malls die we hebben bezocht in bijv. Amerika. Het enige wat je eraan herinnert dat je in Dubai bent is hier en daar een bordje die je wijst waar een gebedsruimte is. En de Arabische versie van de bekende merknamen op de gevels dan.

Aan het begin van de middag retourneren we onszelf richting het resort, wederom middels een verkeerd afslagje en wat extra reistijd.

Het resort heeft ook een druk bezocht waterpretpark, waarvoor wij als hotelgasten gratis entree hebben. Het park is echt heel tof en goed verzorgd, met groot scala aan baden en glijbanen.

E9C91177-0CAA-4A8F-8085-23E4DE0F1770 01849255-1BD7-416F-ACD1-22500C0C43F9
En meer dan voldoende lifeguards, die zelfs in het peuterbadje in grote getalen rondlopen om kids de glijbaantjes op en af te helpen.

Hoogtepunt van de middag is een rondje op de uitgebreide ‘lazy river’ waar we dobberend in bandjes door het park gaan. Af en toe verandert de rivier in een ‘rapid river’ met wildwaterbanen en stroomversnellingen.

Ook hier in het waterpark weer een mix aan mensen. Van burkini’s tot stringbikini’s, alles komt voorbij gedobberd.

Het waterpark bevat zelfs een meertje met dolfijnen, waar je tegen betaling met ze kunt zwemmen. Zoek de dolfijn op het onderstaande plaatje (of eigenlijk een halve, ik was steeds een halve seconde te laat).

5C76F2A1-E561-4BA9-A5E1-4BAF61C20E44
We laten ons terugbrengen naar het deel van het hotel waar onze kamer zit, met een soort van XXL golfkarretje. Die dingen rijden af en aan en stoppen elke 200m om ons luie toeristen van het echte vakantiegevoel te voorzien.
Nadat we zijn opgefrist begeven we ons richting ‘The lost chambers’, het aquarium in het hotel, waartoe we ook gratis toegang hebben.

47272CC0-5A37-40F7-84AE-C819E032D95C
Leuk om even te zien, maar we zijn er vrij vlot doorheen.

A1DF3428-747A-45D0-92C3-2375EF373EEF
Tijd voor diner. We installeren ons op het terras van ‘the wavehouse’, een van de vele restaurants van het resort, elk met hun eigen thema. Deze heeft wat weg van een beachbar.

Er draait een DJ en we hebben uitzicht op een soort van surfbaan, waar mensen een poging doen om op een board te staan.

7B73C9BF-AEA5-4679-8F04-D0E308AE007B
Vermakelijk uitzicht dus, de sfeer hier is erg relaxt en de kids zijn superlief aan het spelen met hun nieuwe Lego/Duplo. Vakantie-vibe all over the place.

0F90CE32-A5B8-4453-86C0-655DC3FB896B
We hebben een top avondje gehad en zijn nu weer terug op de kamer. Morgen nemen we afscheid van dit heerlijke resort en vervolgen we onze weg richting Abu Dhabi.

1. Nicola:
    17 februari 2020
    Geweldig allemaal. Echt genieten, toppie
  2. Linda mam:
    18 februari 2020
    Lekker hoor allemaal. Veel plezier in Abu dhabi xxx
  3. Mirte:
    18 februari 2020
    Hahaha ik heb hardop gelachen over je roltrap sticker. Inderdaad toch wel erg vervelend als die roltrap je gewaad opslurpt 😂