On top of the bucketlist

26 juni 2019 - Heemskerk, Nederland

Er was eens een bucketlist…

Met op één van de bovenste etages: een reis naar Zuid-Afrika!

En zo is onze bestemming van dit jaar een feit! Over 17 nachtjes beginnen wij een avontuurlijke rondreis door het kleurrijke land van de ‘Big 5’. Voor onze routefanaten: de stops zijn terug te vinden onder ‘kaart’.

IMG_5897

Inmiddels zijn wij al een paar maanden bezig met de voorbereidingen. Tickets zijn geboekt; we hebben nachtvluchten met -hopelijk- slapende kinders en -vrijwel zeker- een overstap op Kenia. We trappen af in Johannesburg (flauw WK-woordgrapje), waar we beginnen aan onze rondreis met huurauto, welke we 3,5 week later weer inleveren in Kaapstad.
Alle accommodaties zijn geregeld; back-to-basic pitten tussen de leeuwtjes in Kruger, luxe hotels mét kidsclub (wij hebben ook vakantie hé), fijne appartementen en alles ertussenin.

De kids verdiepen zich in ieder geval alvast de nodige safari-basis-kennis, in de vorm van leesvoer en beeldmateriaal (de eeuwenoude tranentrekker Lion King mocht weer uit de kast). Colin heeft zelfs een afgetrapte beschimmelde verrekijker gescoord op de koningsdagmarkt, leek hem wel handig met oog op de vakantie. Een goede voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen.

IMG_5412

En nu is het dus bijna zover! We hebben er superveel zin in, ondanks alle verwoede pogingen om ons van de rel te krijgen. Choquerende berichten over confrontaties tussen mens en wild-life, situaties rondom criminaliteit en corruptie, de indianenverhalen lijken opeens wel van alle kanten te komen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee natuurlijk, we gaan het beleven.

Maar gelukkig staat ons (naar verluidt) ook een hoop moois te wachten. Dus focussen we ons nu op alle toffe dingen die er te doen zijn, waarbij we een beetje worden geholpen door m’n klasje. De groepen 7 hebben het thema ‘(Zuid-)Afrika’, waarbij de kinderen uit mijn klas dolenthousiast bezig zijn met het maken van een reisgids en prentenboeken voor mij en mijn gezin. Hoe leuk!

4130588-s.jpg?1561582043

We hebben er superveel zin in, en uiteraard pak ik ook daar weer mijn dagelijkse typ-momentje voor het thuisfront! Leuk als je meeleest!

1. Christel:
    26 juni 2019
    Leuk Sanne! Ik lees (en geniet) weer mee!
  2. Sanne Hoogland:
    26 juni 2019
    Leuk Christel! :)
  3. Jacqueline:
    27 juni 2019
    Kom maar op met jullie leuke reis verhalen!! Kan niet wachten om ze weer te mogen lezen!! 😊.
  4. Linda mam:
    27 juni 2019
    De "zuid afrika" jurk voor Ivy zit alvast in de pocket
  5. Ineke:
    27 juni 2019
    Leuk, we gaan jullie weer volgen❤️
  6. Sanne Hoogland:
    29 juni 2019
    Leuk dat jullie meelezen!
    Inderdaad safari jurk in de pocket :)