Verrassing! We zijn in Kenia!

24 oktober 2021 - Luchthaven Jomo Kenyatta Internationaal, Kenia

We ontwaken deze ochtend voor de laatste keer in dit paradijs aan zee.

F88A2BE1-B953-4EF8-971C-27A74C75EFCE

Terwijl we genieten van ons ontbijtje komen de aapjes weer even op bezoek.

9560D929-E276-458E-A65D-9FDA1935F1E5

We chillen vandaag lekker bij het zwembad en genieten van de laatste uren zon.

Bij de receptie blikken we bij het uitchecken nog even terug op de mooie en variërende  route die we hebben gedaan de afgelopen 9 dagen. Wat een mooi en divers eiland is het. Tropisch en toch ook het echte Afrika.

5638ACC0-48E2-48A9-959C-B0216E25859F

Na de lunch pakken we de spullen in, en navigeren we onze huurauto richting de luchthaven, nog zo’n 5 kwartier rijden. Onderweg passeren we diverse kleine dorpjes waar we zien hoe groepen mannen zich buiten verzameld hebben om voetbal te kijken. Een tv’tje, gewoon buiten op een stoepje neergezet, en wat mannen in plastic stoeltjes ervoor.

Op een veld in de hoofdstad is het helemaal een feest, daar staat het halve dorp op een veldje, naar een klein tv’tje onder een boom te kijken.

8E1739C5-1EDF-42D5-B1BE-541AEE722756

Eenmaal op de luchthaven komen we erachter dat onze transfer vanaf Nairobi vertraagd is. Onze vlucht van 23:50 uur is verplaatst naar 07:00 de volgende dag!

Wat mega balen…

Eenmaal geland op Nairobi worden we goed opgevangen door medewerkers van Kenya Airways. Ze wijzen ons naar de transfer desk waarna een hotel voor ons wordt geregeld.

Omdat we allemaal geen officieel visum hebben voor Kenia moeten we onze paspoorten achter laten bij de douane en krijgen we een spoedvisum op papier mee.

9E06B17F-2573-4800-BEE8-366AB9CD5A18

Voor we het weten zitten we in de bus naar ons hotel. We worden afgezet bij Sheraton, en gaan daar door beveiligingspoortjes en langs temperatuurscan. Gelukkig is, ondanks alle commotie, onze temperatuur nog niet opgelopen tot koorts.

F155C717-9CAB-498B-BB37-BAC5F706EA61

We krijgen de sleutel van een superluxe kamer, waar de kindjes als een blok in slaap vallen. Nog even een drankje voor de schrik in deze prachtige rooftopbar bovenop het hotel. En even een hapje eten want daar waren we ook nog niet aan toegekomen.

DE160048-7F07-4730-9F06-673CC71C67F4

Morgenvroeg worden we weer opgehaald, tenminste als het goed is. Hoewel nog een dagje langer hier vertoeven ook geen straf zou zijn…!