Vliegende zondag

28 februari 2022 - Halifax, Canada

Sunday funday. In ons niet-zo-zondagse kloffie rijden we richting Long Lake Provincial Park. Maar niet zonder eerst onderweg even een Tim’s te scoren. De bijnaam voor koffie van Tim Hortons, een bekende Canadese koffietent. Ooit opgezet door een professionele ijshockeyer. Met een drive-tru in bijna elke straat, waar altijd een rij wachtende auto’s staat, móét het wel goede koffie zijn. Al verzekerden Victor en Maxime me van niet, die zijn geen fan. Ik vond het bakkie pleur verrukkelijk.

82C9146F-B1E4-4BFB-844A-31190999B3CB

Eenmaal bij het park vinden we gelukkig snel een parkeerplekje. We starten aan de wandeling van een uur rondom het Witherod meer.

1EE76679-C110-4359-ADE1-BA0FEA159904

Af en toe worden we ingehaald door een langlaufer of passeren we een hondenbezitter, maar over het algemeen is het erg rustig in het park.

3DF05EE1-5DBB-413D-A736-24122F6F5842

Het meer is bevroren en we wagen een paar stappen op het krakende ijs. Ondergetekende wordt er een beetje nerveus van en ziet zichzelf al uit een steenkoud wak proberen te worstelen, dus begeven we ons snel weer op het vaste land.

5053B525-41FD-480B-9D47-44608EF4213C

Het is een heerlijk winterwonderland en een lekkere stevige wandeling.

8B3CF334-CE64-47DD-8195-B47BD5B9EEF6 5A490DE5-D28E-4381-BCD8-1BECD648F31C

Eenmaal terug thuis maken we lunch en kijken we de Mol even terug. Het voelt bijna als een Nederlandse zondag, zo samen bankhangen en tv kijken met m’n vriendin.

Eind van de dag verruilen we ons kloffie voor een wat meer fancy uiterlijk. Heb ik die panty’s niet voor niks meegenomen, al is het klimaat er niet naar.

We gaan cocktails drinken en een hapje eten met Katrina en Sam, vrienden van Maxime en Victor. De bar, Lot 6, bevindt zich in een leuke straat in downtown Halifax.

Het is super gezellig en de cocktails zijn heel speciaal. de helft van de ingrediënten is ons onbekend dus het is bestellen op de gok.

508E9284-D9E6-4CC8-A641-350718ED5A6C

Achter in het restaurant is een aparte zaal, waar een dragshow plaatsvindt. Enig, maar wij hebben een reservering staan bij ‘the good robot’ een brouwerij even verderop.

Dus we moeten door.

Bij de brouwerij bestellen we Flights, kleine proefglaasjes van de verschillende tap-biertjes. Nou ze vliegen erin ook.

ADF011DC-4F87-4A78-B2A1-35D291624F32

Als we thuiskomen chillen we nog even op de bank. De dagen gaan zo snel, ze vliegen echt voorbij… Zelfs degene waarop we geen flights drinken.

1. Linda mam:
    28 februari 2022
    Geniet van je laatste dag, en een dikke kus voor jullie van ons💕😘
  2. Ineke:
    1 maart 2022
    Wat een gezelligheid samen, geniet nog even!
    Tot gau!