Realityshow

15 juli 2021 - Saint-Tropez, Frankrijk

‘Het handvat der goede terrassen’. Dat schept toch wel een zekere verwachting, als de rij met strandtenten die (vrij vertaalde) bijnaam heeft. Daar waar de haven van Saint-Tropez me wat tegenviel maakte het strand met de hippe strandtenten weer heel wat goed. Met het treintje vanaf de camping heen, hoe leuk.

7F41192A-6B8F-4DC1-BF66-200A88E92586

We hadden ons oog laten vallen op Indie Beach House. Een leuke tent met houten meubels, chille bedjes en toffe glazen (leuk bijkomstig detail).

Voor de huurprijs van één bedje koop je normaliter een hele tuinset, maar goed. Het is vakantie zullen we maar zeggen.

We installeren ons op de voorste rij, laten ons voorzien van een borreltje uit leuk glas (je krijgt zelfs een klein koelertje met ijsklontjes en een schepje bij elk glas wijn) en de kids vermaken zich heerlijk in het zand.

56C8D6E8-F171-4CB9-B478-6EEC94432B5D BF651E14-B719-40AB-9829-77B0D26C247B 09B4653A-05BB-4FAD-8C09-804D27FE8811

Beetje mensen kijken, bootjes spotten en genieten van de heerlijke sfeer hier. Begin van de avond begeven we ons terug naar camping, treintje net gemist dus met de benenwagen terug. Stoepjes kennen ze hier niet dus hoppa, langs de weg.

De dag erna doen we een copy-paste en is het wederom zwembad met aansluitend een bezoekje aan een strandtent.

1DEAB605-81AD-4E8C-9170-0B345487675F

Het is 14 juli, de Franse variant van Bevrijdingsdag. Dat het een hele bevrijdende bedoening is bewijst het besloten feestje dat achterin de strandtent plaatsvindt. Hoe langer we zitten hoe meer flamboyante types (al dan niet sterk onder invloed) hun toevlucht zoeken door zich een momentje naar de waterkant te begeven. De een voor een innig potje speeksel uitwisselen, de ander om met gouden jurk en glas wijn te gaan poedelen in zee. Een enkeling puur om een insta-selfie-shoot te houden. Betere reality-show gaan we niet gauw krijgen.

83161C7D-C7AB-4C51-953F-A27393EAB4AF

Vandaag was onze laatste volle dag hier, die we zwemmend en wijnproevend doorbrachten. De camping is omgeven door wijngaarden, dus moesten wij natuurlijk het een en ander testen en inslaan in het bijbehorende wijnhuis.

B471F123-B260-4C5C-B51E-7950E468B4A4 455F5A01-F020-4AD5-9C02-3E67D5E87E30

Morgen vertrekken we richting Monaco. Even een nachtje lekker comfortabel in een hotel. Al zal ik het missen hoor. De mannen die, slepend met de uitwerpselen van het gezin verhuld in een septic tank, de camping over zeulen. Of de afwasruimte, waar iedereen elkaar de hele tijd maar bonjourt, zelfs Nederlands onder elkaar. Minstens zo’n indrukwekkende reality-show, dat campingleven.

Gelukkig mogen we na Monaco het kampeeravontuur voortzetten in Italië.

1. Linda mam:
    15 juli 2021
    Heerlijk om in een trein te zitten zonder mondkap. Veel plezier in Monaco
  2. Natasja:
    15 juli 2021
    Klinkt als een mega gezellige en rustgevende vakantie. Heerlijk!
  3. Jacqueline:
    16 juli 2021
    Altijd weer leuk om jullie belevenissen te kunnen/mogen lezen! Iets dichter bij huis maar dat maakt de verhalen niet minder leuk!