We vliegen uit

29 oktober 2018 - Mindelo, Kaapverdië

Onze laatste morgen in Kaapverdië en jawel: de kids zijn over hun jetlag heen en slapen uit!

We pakken onze spullen in en laten wat zooi achter, kunnen ze hier ook goed gebruiken. En zo hebben wij plaats om wat Senna Malagueta olie mee te verschepen naar Nederland.

We ontbijten wat en gaan daarna een kijkje nemen bij ‘Casa Tambor’, het andere vakantiepark van Helemaal het einde. Gelukkig geef Jaap ons een lift voordat hij aan het werk gaat, want het is nog best een stukje lopen.

De bewoners zijn niet thuis, maar de moeder van Ocke neemt het stokje even over en leidt ons trots rond. Casa Tambor is een heel ander park. Minder groen, maar ook kleurrijker met de beschilderde huisjes. Het is ook meer aangekleed, met zwembad, badhuisjes, looppaden en diverse zitjes. Hoewel ons huisje op Palmera een stuk ruimer en mooier was lijkt dit ook wel een gezellig park te zijn.

IMG_1309 IMG_1313

IMG_1314 IMG_1320

We lopen over het hobbelpaadje terug naar ons eigen park, waar me bij het doorgaan van het hek nu past opvalt dat er een mededeling van Talpa hangt. Hierop vermelden ze dat er opnames plaats vinden en dat je door het betreden van dit gebied toestemming geeft om gefilmd en uitgezonden te worden.

IMG_1327 IMG_1328

We hebben de cameraploeg een paar keer op het terrein gezien, maar zijn gelukkig niet specifiek in beeld gebracht geloof ik. Al hebben we het reilen en zeilen  van zo’n programma wel een beetje meegekregen en het lijkt me een behoorlijk circus om hieraan mee te doen. Ik zou het sowieso niet kunnen hoor, in een land waar alles zo anders is dan bij ons. En dan te bedenken dat ze het eigenlijk op eiland Santo Antao (waar we eerder deze week waren) wilden doen, maar ivm minder goede scholing en gezondheidszorg zijn ze uitgeweken naar Sao Vincente. De deelnemers wisten op Schiphol overigens pas welk van de eilanden het zou worden.

IMG_1332 IMG_1341[1].JPG

Om 11:00 uur worden wij, samen met wat andere gasten, door Matthijs en Bart naar de luchthaven gebracht. We nemen afscheid en checken in. Na het ‘vergeten-tas-bij-bagagecheck-incident’ en het ‘paspoort-ligt-nog-in-het-vliegtuig-en-wij-al-door-customs-dus-de-marechaussee-wordt-ingeschakeld-incident’ van onze vorige vliegvakantie, voeg ik er vandaag een episode aan toe. Wij zijn al door bagage- en bodycheck geweest als ik erachter kom dat ik mijn mobiel kwijt ben. Neeeeeeee... dus sjees ik terug naar de bagage balie; niks. Nou, dan is er nog maar 1 optie over: tussen het buggyluifeltje, waar ik hem wel vaker opberg. En laat die nou al ingeleverd zijn bij bagage. Gelukkig mag ik met een bagageman meelopen en nadat ik de buggy weer van alle spanbanden heb ontdaan blijkt hij inderdaad tussen het luifel te zitten. Pfieuw. De bagageman kon er overigens wel hardop om lachen met zijn collega. Hij dacht vast dat ik niet doorhad dat het om mij ging, ware het niet dat ‘telefona’ maar 1 ding kan betekenen.

Nou ja, eind goed al goed en met een kleine vertraging wandelen we rond half 2 richting vliegtuig. Na een half uurtje vliegen landen we op Sal (de TUI-Vlucht naar Kaapverdië vliegt van Schiphol-Sao Vincente-Sal). We moeten er even uit zodat het vliegtuig schoongemaakt kan worden. Sal is veel meer ingericht op toerisme, en afgezien van grote resorts, lange dorre vlaktes en wat stranden is er weinig te vinden. Om een uur of 3 lokale tijd zitten we er weer in en beginnen we aan de terugreis van ruim 6 uur.

IMG_1379

Diep in de nacht komen we weer thuis, en wat hebben we een heerlijke week gehad. Strand, rondleidingen, prachtige natuur, Afrikaans leven, een kijkje in de tv wereld, je kan het zo gek niet bedenken. Een top ervaring!

Bedankt lieve meelezers voor alle leuke reacties!

1. Saskia:
    30 oktober 2018
    Welkom thuis! Ik heb weer genoten van je verhalen en foto’s! Inspiratie opgedaan (hoewel Afrika wat verder van me afstaat dan de USA) verwonderd en gelachen!
  2. Maxime:
    30 oktober 2018
    Yaaayyy!! Welkom thuis🤗🤗 blij dat jullie weer veilig en wel in de buurt zijn!! Volgend jaar weer, maar dan met mij 🙋🏼‍♀️🎉 jaaaaa
  3. Ineke:
    Welkom thuis lieverds❤️💕💖