Helemaal het einde...!

26 oktober 2018 - Mindelo, Kaapverdië

Vrijdag, de dag dat we eiland Santo Antao verruilen voor eiland Sao Vicente. We worden al om 8:00 uur opgehaald door João en toeren daarna ruim een uur lang door het onstuimige landschap van Santo Antao. Eerst een stuk door mistig groen berglandschap, maar richting havenplaats Porto Novo wordt het steeds meer een zonnig vulkaanlandschap.

IMG_1151

We pakken de ferry van 10:00 uur, waar bij het aan boord gaan direct spuugzakjes worden overhandigd. Dat belooft niet veel goeds. Het was inderdaad een schommelig uurtje en gecombineerd met de dolle taxirit van het uur daarvoor maakt dat we ietwat weeïg voet op grond zetten bij Sao Vincente.

We pakken een taxi naar onze bestemming; Residencia Palmera van de familie van Berkel en de familie de Weijer. Vooral bekend van het RTL-programma ‘Helemaal het einde’ waarbij 4 families een jaar lang worden gevolgd terwijl zij een bestaan opbouwen in een ander land. Dit jaar is het in Kaapverdië en wij als trouwe kijkers zijn toch wel door het programma getriggerd om hier naartoe te gaan.

Een stukje buiten de stad Mindelo bevinden zich de terreinen van de families. We rijden Palmera op en beelden ons in hoe de families zich gevoeld moeten hebben toen ze hier kwamen. Ellendig, kan ik me zo voorstellen, gezien de dorre rommelige omgeving. Eenmaal aangekomen blijken beiden families er niet te zijn, dus nemen we eerst even een lunch bij het restaurantje. Niet veel later komt Matthijs, die aanbied ons een rondleiding te geven. Hij vertelt ons over de opbouw van het park en laat zien op welk stukje de gezinnen zijn begonnen in hun tenten. We nemen een kijkje in zijn huis en maken kennis met de rest van de familie.

IMG_1178

Ons appartementje, met woonkamer en twee slaapkamers, is echt supermooi. Met hout, beton en staal heeft het een gezellige industriële look. We leggen de kids op bed voor een middagtukkie en nemen plaats op het terras van het restaurantje om een drankje te nemen.

IMG_1180

Niet veel later komt de familie Beerens (van het andere terrein) ook wat drinken, samen met wat vrienden. Ze nodigen ons uit bij hen aan tafel en we hebben een hele gezellige middag. Super sfeertje en heel erg gelachen. Na een paar borreltjes komt de filmploeg ten tonele die een ‘spontane' discussie tussen Bart en Maaike vastlegt. Hoe bizar om hier allemaal getuige van te zijn zeg, terwijl wij dit normaal elke maandag vanaf de bank bekijken.

IMG_1193

Aan het begin van de avond wordt het rustiger op het terrein en als de kids op bed liggen eten wij een hapje met vaste gast Jaap, die hier regelmatig te vinden is i.v.m. werk. Wederom is het sfeertje top, Bart komt er ook bij zitten en we ouwehoeren een eind heen. Een heerlijke, relaxte en gezellig dag!

1. Linda mam:
    27 oktober 2018
    Grappig dit. Als je jullie maar niet hebben gefilmd, hihi
  2. Paulien:
    27 oktober 2018
    Wat fantastisch mop! Lees iedere morgen je hilarische en indrukwekkende verhalen! Wat zijn jullie aan het genieten. Ik geniet heerlijk met jullie mee 😘
  3. Suus:
    27 oktober 2018
    Super leuk om jullie avonturen te lezen! Veel plezier nog toppers. Xx
  4. Kitty:
    27 oktober 2018
    O wat leuk!!! Wij zijn ook trouwe kijkers...haha misschien zien we jullie wel voorbij lopen in een van de komende afleveringen.... 😉😊👍
  5. Maxime:
    29 oktober 2018
    Die foto ziet er zo beregezellig uit😂😂 als jullie op den beeldbuis komen dan zit ik klaar hoor hahaha