Trip di Matthijs

27 oktober 2018 - Mindelo, Kaapverdië

Een ontbijtje op het terras, bakkie koffie, 27 graden, prima begin van deze zaterdag!
Vandaag doen we een rondtrip over het eiland met Matthijs van Berkel. Zijn twee jongste dochters gaan ook mee en om 10:00 uur stappen we de auto in. De route gaat grotendeels off-road door het ruwe vulkaanlandschap van het eiland. We bezoeken twee strandjes, compleet verschillend. Hoge golven, zwarte steentjes en geen mens te bekennen.

DSC_0161 DSC_0146 DSC_0174

We rijden door afgelegen gebieden, en rijden over een hobbelweggetje waar kilometerslang hopen glas en metaal liggen, gedumpt door de gemeente. Ze hadden bedacht om glas en metaal te gaan recyclen en waren ijverig begonnen met inzamelen. Tot ze tot de conclusie kwamen dat er helemaal geen machines en middelen waren om het te recyclen. Ach, dan dumpen we het gewoon ff op de hei.

IMG_1212

Rond 12:00 uur gaan we even terug naar Residencia Palmera voor een lunch. 's Middags vervolgen we onze rit over het eiland, startend door een sloppenwijk, waar de huisjes gemaakt zijn van metalen platen. Echt schrijnend, het lijkt eerlijk gezegd wel een vuilnisbelt.

We bezoeken de vulkaan, waar het gebied echt prachtig is. Allerlei kleuren zand, rotsen en steentjes, plus een mooi uitzicht over een deel van het eiland.

DSC_0201 DSC_0203

We rijden langs de kust en bezoeken nog twee strandjes, allebei weer heel verschillend. Prachtig eiland, maar ook zo confronterend hoe sommige wijken er hier uitzien.

DSC_0213 DSC_0224 DSC_0215

Rond 17:00 uur arriveren we weer bij Palmera, tijd voor een hapje en drankje! Goed vertoeven hier :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda mam:
    28 oktober 2018
    Jammer voor jullie,nog 1 nachtje....
  2. Els:
    28 oktober 2018
    Ik heb net alles nog s ff doorgelezen. Wat hebben jullie toch weer n top vakantie gehad denk ik. Alle ingrediënten waren aanwezig. Armoe,luxe....toch heel anders als Amerika lijkt mij zo.
    Fijn om jullie reisverslagen te lezen.
    Wens jullie n goede terug reis,en tot gauw 😘
  3. Maxime:
    29 oktober 2018
    Volgens mij ben je net zo’n fan geworden van t continent als ik👏🏻👏🏻 Neem je nog een knapzak mee ✌🏻🤪