Home sweet home

31 juli 2014 - Heemskerk, Nederland

Hierbij het allerlaatste reisverslag van onze Amerikareis 2014.

Eerst maar even de antwoorden bij de foto's van gisteren, want jullie staan natuurlijk te trappelen!

Foto 1: De openbare bibliotheek van New York, bekend uit de 1e Sex and the city film, waar Big Carrie voor het altaar laat staan. Voor de deur van de bibliotheek slaat Carrie hem kort en klein met haar boeketje rozen. Tevens bekend uit de eerste Spiderman film, hier zet oom Ben Peter af, hun laatste moment samen voordat de oom sterft.

Foto(s) 2: Washington Square park en Arch. Onder andere het toneel geweest voor een scene van Glee, Gossip Girl, I Am legend, Enchanted, Suits, Friends en vele andere films en series.

Foto 3: Ghostbusters

Foto 4: Inderdaad het huis van Friends, in het echt zonder balkonnetjes, terwijl in de serie menig scene zich heeft afgespeeld op het balkon!

Dan nu een verslag van onze laatste belevenissen in NYC:

Gisterochtend zijn we rond 10 uur uitgecheckt en nog even de stad in gegaan. We hoefden pas rond 2 uur een taxi naar het vliegveld te pakken, dus hadden nog wat tijd.

We begonnen richting de wijk Chelsea te wandelen, waar we op zoek waren naar een specifiek straatje genaamd 'Perry street'.

Het straatje wordt ook wel Carriestreet genoemd, en zie hieronder maar waarom:

DSC_0030

Dit is natuurlijk het trappetje van Carrie Bradshaw uit Sex and the City!

Na een paar fotootjes te hebben geschoten (helaas stond het huis van de buurman in de steigers...), zijn we weer een flink stuk gaan wandelen. We wilden nog even een kijkje nemen bij 'Grand Central', het centraal station van New York. Een prachtig en tevens veel gefilmd gebouw.

DSC_0052 DSC_0057 DSC_0065

Tegenover het station hebben we een broodje gegeten en toen moesten we toch echt terug richting hotel om onze koffers op te halen...

Om stipt 2 uur zaten we in een taxi die ons, dankzij een belabberde rijstijl, tegen 3 uur kotsmisselijk bij JFK Airport afzette. Inchecken, koffers afgeven en door de douane ging allemaal vlotjes. Nog even wat rond gedrenteld over het vliegveld, maar onze vermoeide voetjes gaven het al gauw op en daarom zochten we twee stoelen op bij de gate.

Om 18.00 uur gingen we de lucht in en dankzij gunstige weersomstandigheden landden we bijna een uur eerder op Schiphol. Daar werden we weer hartelijk verwelkomd door onze ouders.

Ook hebben we nog even een zonnebloem neergelegd bij de gedenkplek voor de slachtoffers van de vliegtuigramp. Erg indrukwekkend, tientallen meters vol met bloemen, knuffels, briefjes, tekeningen...

IMG_4315[1]

Eenmaal thuis nog even koffie gedronken met onze ouders, wat is het heerlijk om weer in ons eigen huisje te zijn...

Als afsluiter nog een paar weetjes; dingen die voor ons nieuw, bijzonder, memorabel of grappig waren.

Wist je dat...?

...Amerikaanse scholen echt een groot sportveld hebben, zoals je ook vaak ziet in High school films?

...In Florida evacuatieroutes en schuilplaatsen zijn aangegeven voor het geval er een orkaan komt?

...Complete magnetronmaaltijden voor twee personen hier 5x goedkoper zijn dan een klein pakje kaas?

...Zodra in bars het liedje 'Cupid Shuffle' uit de speakers klinkt alle vrouwen naar de dansvloer snellen om allemaal hetzelfde dansje te doen? Ik ben voorstander om deze trend in Nederland over te nemen!

...In New York op elke hoek van de straat een klein karretje staat die hotdogs, pretzels, of burgers verkoopt?

...We zoveel hebben gezien en beleefd dat er vast nog veel meer is wat we nog niet wisten...?

De vakantie zit er nu toch echt op... Onze laatste vakantie met zijn tweeën was onvergetelijk en extra bijzonder omdat we eigenlijk al een beetje met zijn drieën zijn. Nu thuis kunnen we ons lekker gaan voorbereiden op de komst van onze kleine man, ook weer een hele leuke tijd!

Bedankt allemaal voor het meelezen en jullie enthousiaste reacties op de reisverslagen, leuk dat jullie zo geïnteresseerd zijn in onze belevenissen!

En fantastisch Amerika: tot een volgende keer maar weer! ;)

1. Linda mam:
    31 juli 2014
    Voorlopig maar gewoon kampeervakanties in Europa....
    Ook leuk voor de kleine man
  2. Els:
    31 juli 2014
    Heerlijk dat jullie weer veilig thuis zijn. En van jullie verhalen genoten hoor. Xx