Floridoei

27 juli 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen wederom lekker uitgeslapen en daarna richting het strand gegaan. Het was een mooie dag dus we hebben voor een laatste keer lekker genoten van het witte strand en heldere water. Rond half vijf gingen we weer richting hotel om ons op te frissen.

DSC_0759 DSC_0754

Rond 6 uur gingen we de deur uit richting het ‘Holocaust Monument’, en kwartiertje lopen vanaf ons hotel.

Het monument is ter nagedachtenis aan de 6 miljoen Joden die omkwamen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het bestaat uit een groot imposant kunstwerk; een soort hand met omhoog klimmende vermagerde mensen. Daaromheen bevindt zich een grote vijver en muur vol gruwelfoto’s en duizenden namen, gebeiteld in natuursteen.

DSC_0769 DSC_0783

De ‘hand’, zo’n tientallen meters hoog, staat in een soort binnenplaats, omgeven door muren met nog meer namen.  Verspreid over de binnenplaats staan afschuwelijke beelden van graatmagere mensen en kinderen, met zielige, smekende gezichtsuitdrukkingen. De binnenplaats vult zich met trieste muziek, echt een kippenvelmoment. Erg indrukwekkend, ik hoop dat de foto's dit ook een beetje overbrengen.

DSC_0786 DSC_0796 DSC_0794DSC_0789

Hierna gingen we door naar ‘Lincoln Road’, waar je vooral goed kunt shoppen. Met de huiveringwekkende koffergedachte voor later vandaag in ons achterhoofd liepen we hier snel doorheen.

DSC_0806

We aten wat bij de Mac, waar ik sterk de behoefte had aan groenvoer en dus een Ceasarsalade bestelde. Maar natuurlijk, die was uitverkocht… Zucht, dan toch maar weer een burgertje…

Hierna door naar de receptie van hotel, waar we regelden dat we de auto morgen eerder krijgen, aangezien Mr. Valetparking pas om 8 uur begint en wij al om 7 uur (’s ochtends ja…) de deur uit moeten.

En toen begon de koffer propperij en het grote weggooi festijn (elk jaar op vakantie weer een moeilijk moment voor een verzamelaar als ik), maar het is gelukt en ik heb zelfs nog een paar kg over in mijn koffer! Je weet maar nooit waar dat nog goed voor is…. ;)

De schoonmaakster mag zich ontfermen over ons (nog bruikbare) afval, bestaande uit o.a. 2 koelboxen, grote pot pindakaas, en grote voorraad ongebruikt wegwerpservies, blikjes frisdrank en heel veel popcornzakjes. Lang leve de megaverpakkingen, die je dus nooit in drie weken op krijgt…

Morgen checken we al vroeg uit, op naar het vliegveld waar we afscheid moeten nemen van de Dodge Charger. Om 10.50 uur gaan we de lucht in richting NY, en voor ’s avonds hebben we kaartjes voor een baseball wedstrijd van de ‘Mets’.

Voor de laatste keer byebye vanuit het warme Florida, we hebben hier heerlijke weken gehad!

1. Linda mam:
    28 juli 2014
    dat is zeker een kippenvelmoment, zeker nu weer erg actueel.
    Ik zeg nog 3 nachtjes slapen.....
  2. Mirte:
    28 juli 2014
    Wat een monument zeg! Ontzettend indrukwekkend die beelden, laat erg goed de ellende zien. Wel mooi!

Jullie verder heel veel plezier nog eventjes in NY :). Hopelijk spannende wedstrijd!

X
  3. Ineke:
    28 juli 2014
    Wat indrukwekkend, als ik de foto's bekijk krijg ik ook kippenvel. fijn dat jullie genoten hebben. Geniet nog even in New York!
  4. Els:
    28 juli 2014
    De foto's zeggen inderdaad genoeg zeg. Maar vind het ook wel indrukwekkend mooi. Dat uotkijkhuisje op t strand deed me denken aan baywatch; ) . Lekker genieten nog jullie mooie reis en tot snel....xx
  5. Maxime:
    28 juli 2014
    heftig men.. kan me goed voorstellen dat het indrukwekkend en triest is hoor! Geniet het nog even uit in NYC :)
  6. Wendy:
    29 juli 2014
    Brrr heftige foto's van de monumenten! In schril contrast met de mooie strandfoto's. Die zien er heerlijk uit :)
    Laatste dagje alweer! Nog even genieten en tot snel xxx
  7. Cindy de Bruijne:
    30 juli 2014
    Die foto's zorgen voor kippenvel!!
    Komt dus heel goed over!