Net als in de film

29 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen ging om 9 uur de wekker want onze laatste volle dag in NYC gaan we natuurlijk niet verspillen aan uitslapen.

We liepen rond kwart voor tien het hotel uit, op naar Times Square, waar we op de bus moesten stappen voor onze tv en film tour. Onderweg haalden we (lekker stads) een koffie en broodje die we al wandelend opaten.

Om 11 uur vertrok de bus, met een enthousiaste en ietwat gehaaste New Yorkse gids, die ons de komende 3,5 uur zou bijpraten over allerlei film en tv locaties. New York City is de meest gefilmde stad ter wereld, we hebben dus heel veel bekende locaties gezien. Een quizje voor onze trouwe lezers: bij welke films/series horen de onderstaande foto's?

1. DSC_0898

2. DSC_0900 DSC_0902

3. DSC_0937 4. DSC_0946
Ik zal morgen de antwoorden geven ;).
Om half drie stapten we uit de bus, wat een geslaagde tour! De gids was erg enthousiast en heeft de drieënhalf uur volledig vol gerateld (op New Yorks tempo) over allerlei films en series. Zoveel informatie dat onze oren ervan klapperden.

We liepen richting Central Park, die stond natuurlijk nog op ons programma. In het begin van het park zijn we neergeploft in het gras voor een kleine picknick. Daarna hebben we een flinke wandeling gedaan en veel mooie plekken gezien.
DSC_0958 DSC_0972 DSC_1023 DSC_1010
DSC_1014
Central Park is echt ontzettend mooi en enorm groot! Je vergeet bijna dat je midden in een grote stad zit, totdat je omhoog kijkt en de wolkenkrabbers ziet. Ook in Central Park zijn veel films en series opgenomen en terwijl wij rondliepen hebben we een aantal filmploegen gespot.
Een paar scenes van Gossip Girl en Sex and the City zijn ook opgenomen in een deel van het park, namelijk bij de vijver 'The Pond'.
DSC_1055
We hebben ruim 2 uur gelopen en kwamen rond half 6 het park weer uit, vlak naast FAO Schwarz, een grote speelgoedwinkel bekend om zijn pluche. Ze verkopen hier enorme knuffels, speciaal gemaakt voor in deze winkel. Voor slechts 500-1400 dollar heb je een reuzen exemplaar van één van de pluchen beesten.
DSC_0008 DSC_0010 DSC_0013

Ze hadden zelfs een stelling met knuffelbeesten en pantoffels van 'Boo', ookwel bekend als 's werelds schattigste hondje (google maar eens, je smelt...).
Na het bezoekje aan de speelgoedwinkel liepen we via het dure winkelgedeelte van 5th street naar 'Ellens Stardust Dinner',  waar we nog één keer gingen eten tussen de zingende serveersters. Het was weer super hier!

Daarna via Times Square weer terug richting hotel, wat was het een fantastische dag. Nu met de pootjes omhoog, want we hebben flink wat kilometertjes gemaakt vandaag.
DSC_0020
Morgen onze laatste (halve) dag in Amerika, om 18.00 uur vliegen we naar Nederland. Voldaan gaan we dan weer terug naar huis, zowel letterlijk als figuurlijk.

Tijdens de vakantie zijn de Amerikaanse keuken en de baby een innige samenwerking aangegaan om mij tot een manatee te transformeren, en met succes... De nodige kilo's zullen er dus wel aanzitten helaas :(...

Desalniettemin hebben we ontzettend genoten! Wat is het snel gegaan, jammer dat het er al op zit... We kunnen terug kijken op een fantastische reis en zijn weer een heleboel mooie herinneringen rijker!

Voor de laatste keer byebye vanuit de VS!

1. Linda mam:
    30 juli 2014
    foto 4 cheers? Verder herken ik niets. Je hebt toch wel zo'n schattig hondje gekocht?
    nog maar 1 nachtje slapen.... joehoe
  2. Els:
    30 juli 2014
    Whaha. Ken je toch heerljjk schrijven! En zo n knuffel (tje) gaat niet mee in koffer he;) we zate gisteravond s n film te kijken en daar kwam veel over mets in voor. Ook om zo n bal op te vangen., hoe dat leeft daar. Zo leuk omdat je dan net jou verhaal gelezen hebt. Geniet van jullie laatse momenten in de usa. En alvast n goeie terigreis. Tot snel....xx
  3. Fro:
    1=GG
    De rest moet ik nog even op de computer bekijken. Op mijn mobiel is het lastig. Veel plezier nog xxx
  4. Mirte:
    30 juli 2014
    Haha leuk zeg!! 4 is Friends en 1 the bountey hunter :P? Geniet nog even en goede terugreis alvast! Xx
  5. Cindy de Bruijne:
    Wat leuk!!!!

Ik dacht inderdaad 1 ook the bounty hunter..
    En de rest? Uhm er gaat helaas geen belletje rinkelen! Al zal mirte 4 vast goed hebben;-)

Alvast een hele goede terugreis!! Geniet nog even van jullie halve dagje!! En een veilige vlucht terug!! Tot gauw! Xxx <3
  6. Cindy de Bruijne:
    30 juli 2014
    Na wat onderzoek is 1: uit gossip girl ;-)
  7. Cindy de Bruijne:
    30 juli 2014
    En na overleg met steef..
    Foto 3: Ghostbusters!

Foto 2 geen idee!!
  8. Fro:
    30 juli 2014
    De rest komt mij niet erg bekend voor. Maar ik blijf bij 1!
    Super schattig die Boo knuffeltjes! Hopelijk hebben jullie nog een leuke laatste dag gehad.
    Tot morgen!
    xoxo
  9. Maxime:
    31 juli 2014
    Oi! Tis echt voorbij gevlogen!! Heerlijk dat jullie weer zo enorm hebben genoten, idd weer een prachtervaring rijker! Lekker lang nagenieten,xxxx