Let's go Mets!

28 juli 2014 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker moorddadig vroeg, want we moesten richting vliegveld. Om kwart over 7 zaten we in de auto richting Miami International Airport, waar we eerst afscheid namen van de auto.

IMG_4273[1]

In de vertrekhal aangekomen bleek dat ons vliegtuig 40 minuten vertraging had en dat onze stoelen nog niet bekend waren, dus dat niet zeker was of we naast elkaar konden zitten.

Bovenstaande situatie aan het begin van de veel te vroege dag was niet al te best voor het humeur... Uiteindelijk kwam alles gelukkig goed en zaten we naast elkaar, toevallig naast de nooduitgang (=extra beenruimte), en het vliegtuig vloog een tandje harder waardoor we de vertraging wat inhaalde. Gelukkig ook wat kunnen slapen, dus fris, fit en vrolijk kwamen we rond 2 uur aan in New York.

We hadden de koffers al snel en ook een gele taxi was binnen no-time bemachtigd. Om 3 uur waren we bij 'The Gershwin hotel', waar we de komende 2 nachten blijven. Het hotel is erg modern en we zitten in een mooie, recent gerenoveerde kamer op de 12e verdieping. Zie hier het uitzicht:

DSC_0811

Na het dumpen van de bagage snel weer op pad gegaan, we willen geen minuut verspillen in de stad. We gingen aan de wandel op zoek naar een bakkie koffie. Er is hier weer zoveel te zien en de stadse sfeer is heerlijk. Nu pas merken we dat veel langs ons heen is gegaan tijdens het vorige bezoek, mede dankzij de jetlag. Het is goed dat we er nu nog een paar dagen zijn.

DSC_0812 DSC_0834
Na een wandelingetje en een bezoekje aan Starbucks pakten we de metro richting 'Citi Field' het stadion van de Mets.
DSC_0848
We hadden kaartjes gekocht voor de wedstrijd Mets vs. Phillies, die om 19.10 uur zou beginnen. We waren er al om een uur of vijf, dus tijd genoeg. Bij de kaartjes hadden we ook vouchers voor frisdrank, pizza en patat, dus van alle gemakken voorzien. We hebben eerst een rondje gelopen door het stadion, echt supermooi! Daar kan de Arena nog wat van leren.

DSC_0856

We kochten een honkbalhandschoen (je weet maar nooit hoever die ballen komen) en een bal (omdat de kans dat we daadwerkelijk een bal vangen nihil is). Onze plaatsen waren op de tweede rij in de tweede ring, vanwaar we goed zicht hadden op het veld.
DSC_0859 DSC_0873
Een baseballwedstrijd is echt zoals je ziet op tv, zo gaaf om midden in te zitten! Na een half uurtje kijken en wat uitleg van Arjan had ik de spelregels door en werd het echt leuk om te volgen. Tussendoor werd het publiek regelmatig opgezweept om van zich te laten horen door middel van muziek en grote ledschermen.
IMG_4283[1]
Ondertussen liepen mensen in en uit om eten te kopen bij een van de vele eettentjes. Dit hoort er 'echt' bij, te zien aan het postuur van de vaste fans, te herkennen aan fanshirts/petjes. Sommigen liepen wel 10 keer op en neer om eten te halen om zich daarna weer vast te klemmen tussen de krappe klapstoeltjes. De wedstrijd duurde nog best lang, pas na tien uur was het afgelopen, de Mets hadden met 7-1 gewonnen van de Phillies. Daarna weer terug de bomvolle metro in, een half uurtje evenwichtsoefeningen doen als haringen in de ton.
Rond half 12 waren we weer in het hotel, waar ik nu nog even het verslag typ. Morgen gaan we met een bus door New York, langs bekende tv- en filmlocaties. Daarna hebben we Central Park nog op het programma staan en waarschijnlijk gaan we nog een keer eten bij Ellens Stardust Dinner (met de zingende serveersters). We genieten nog even heerlijk van deze super stad!
Liefs vanuit New York

1. Linda mam:
    29 juli 2014
    Kate is best jaloers dat jullie bij zo'n wedstrijd kunnen kijken, alhoewel het geen basketbalwedstrijd is. En zeker nog een klein Mets petje of shirtje voor "Carlos" gekocht? Veel plezier nog in de city that never sleeps. (als jullie het maar wel doen) nog 2 nachtjes slapen......
  2. Sanne Hoogland:
    30 juli 2014
    Haha nee mams geen kleertjes gekocht dit keer, het kan te gek ook, arm kind ;).
  3. Maxime:
    31 juli 2014
    By far mn lieflingsverhaal hahahaha ik gier het uit!