Hollandse Morabeza in Mindelo

28 oktober 2018 - Mindelo, Kaapverdië

Wist je dat er in het Kaapverdiaans een woord is dat ongeveer hetzelfde betekent als het Nederlandse 'gezellig'? Morabeza staat voor gezelligheid en gastvrijheid. Nou dat hebben we geweten, want na een laaaaaange en gezellige avond met Bart, Maaike en Jaap in de bar van Residencia Palmera, moeten we deze morgen wel ff 3 keer in onze ogen wrijven voor we ons bed uit stappen.

We doen het vandaag, op onze volle laatste dag, dan ook rustig aan. Na het ontbijtje pakken we een taxi naar het tropische strandje waar we alle vier even lekker bijslapen en -bruinen.

IMG_1277 IMG_1270

In de middag gaan we weer terug naar Palmera, waar toevallig net Ocke en Fleur (ook uit Helemaal het einde) met kids en familie langskomen voor een lunch. We hebben inmiddels dus alle families ontmoet. Zo vreemd trouwens, dat je ze maandenlang op tv ziet, en daardoor toch een soort van tegen ze op gaat kijken. Maar eenmaal hier zijn het ook gewoon maar vier gezinnen, waarvan de kids met de onze spelen en wij een biertje drinken met de volwassenen.

Eind van de middag frissen we ons even op, want we gaan naar de sportsbar in de stad met Bart en Maaike en hun vrienden, Jaap en alle kids. Er moet natuurlijk onder het genot van een natje en droogje gevolgd worden hoe Max Verstappen het ervan af brengt.

IMG_1384

Halverwege moeten wij toch even afhaken, want we sluiten onze laatste avond in Kaapverdië af samen met ons gezin af met een etentje bij Taverne in Mindelo.

IMG_1305

Wat is deze week voorbij gevlogen zeg, zoveel nieuws en moois gezien, gedaan en beleefd. Wat een ervaringen.
Morgen ons laatste halve dagje hier, waarop we nog even een kijkje gaan nemen bij het andere park Casa Tambor, en begin van de middag via Sal terugvliegen naar Amsterdam. Morgen dus nog een laatste kleine update en dan zit het er weer op.

1. Els:
    29 oktober 2018
    Het klinkt allemaal erug morabeza daar, en lijkt mij helemaal t einde waar jullie nu met de kids zitten...👍
    Geniet nog maar van de laatste uurtjes daar. . Het is hier echt koud nu hoor. Nogmaals n goede reis. Was n dagje te vroeg🙈
  2. Linda mam:
    29 oktober 2018
    fijn dat jullie zo genoten hebben, en voor ons fijn dat jullie er vanavond weer zijn.xxx
  3. Maxime:
    29 oktober 2018
    Dit was precies wat ik voor jullie hoopte!! Het klinkt echt heel goed en ben blij dat jullie zo hebben genoten🤗
  4. Christel:
    29 oktober 2018
    Het was weer heerlijk om jullie te volgen! Met al die belevenissen en indrukken weer een prachtige vakantie! Goede reis terug!