Oeg-anders

12 oktober 2021 - Heemskerk, Nederland

Oeganda was het plan. Een impulsieve actie, de tickets onder toeziend oog van moeders geboekt ergens in mei van dit jaar. In de tijd dat mijn dramatische alter-ego in mij schreeuwde: geef me alsjeblíéft wat licht aan het einde van de uitzichtloze Corona-tunnel.

Spannend, onbekend en alles behalve toeristisch. Maar het avontuurlijke vlammetje ging weer branden. Het bleek geen gebruikelijke reisbestemming en dat hebben we gehoord ook.

Tijdens het halen van de benodigde prikken, malariapillen en reisadviezen kregen we er gratis ongevraagd advies bij, in het kader van “zou je de bestemming niet nog eens heroverwegen…?”

En aanvullend een extra aantekening in het register der loedermoeders. Maar daar deinsden we niet van terug, zoals het een echte loedermoeder betaamd.

Ondertussen probeerde de president ons ook van inreizen te weerhouden, door van ons alle vijf, op eigen kosten, een driedubbele test te verwachten. Oke, best even slikken, maar zelfs dat bracht ons niet van de reisvoornemens af.

En toen wierpen we enkele weken geleden bij toeval nog eens blik op onze vluchttijden in de app. En daar kregen we toch wel een lichtelijke shockreactie.

Blijkbaar is Oeganda bezoeken dermate zeldzaam dat ze driekwart van de geplande vluchten hebben geschrapt. Resultaat; na een nachtvlucht van 9 uur zou nog een gezellige overstap van maar liefst 9,5 uur op Kenia volgen. Optie: annuleren en dan rond kerst 2024 de refund teruggestort krijgen (ietwat ruime gok, bron: Twitterberichten #refund #Kenyaairways)

Na heel veel belletjes/mails/whatsapp met zo ongeveer de voltallige klantenservice van MyTrip, KLM én Kenya AirWays besloot ik het laatste strohalmpje aan te grijpen en op de gok naar Schiphol te rijden. Dat was dus vorige week. En aldaar, met de paniek in mijn ogen, smeekte ik de representatrice van Kenya AirWays of ze alsjeblieft iets voor ons kon doen. Ze zou bij het hoofdkantoor een aanvraag doen voor een gedeeltelijke routewijziging (optie: blijven in Kenia of overstap naar Zanzibar) en beloofde ons de dag erna erop terug te komen.

Ik spoelde de mixed feelings die avond weg met een glaasje wijn, want m’n hoop was nihil. (Daar was ze weer hoor, m’n dramatische alter-ego)

Maar jawel, de dag erna volgende het verlossende woord! Eindbestemming Zanzibar, weliswaar met een bijbetaling, is een feit!

En dus hebben we de afgelopen dagen rapido hotels en resorts gezocht, een kleine route bedacht en wat research gedaan. Alsmede even snel ons boodschappenlijstje aangepast, in plaats van een verrekijker hebben we nu snorkels en waterschoenen nodig! Zanzibar beloofd ons zon, zee, ontspanning gecombineerd met Afrikaanse vibes.

Conclusie: deze wijziging is stiekem een cadeautje!

Het is nu aftellen geblazen, tot we vrijdagavond (ik durf het haast niet hardop te zeggen, maar ‘eindelijk’) weer voet in een vliegtuig zetten!

Reizen en lezen jullie weer mee?

F6F9E990-E020-441A-B507-D79FE7BD6E12

1. Linda mam:
    13 oktober 2021
    Gelukkig hebben jullie geluisterd naar deze loeder van een moeder
  2. Ineke:
    13 oktober 2021
    Geniet er van, heel veel plezier en ik vind het ook stiekem fijn dat je niet met de kids naar Oeganda gaat❣️❤️