Provinciale champoepel

10 juli 2021 - Meurville, Frankrijk

Daar gingen we dan. Al bij de eerste bocht vurig hopend dat er niet al hard geremd hoefde te worden de komende 600 km. Want dan zou de zorgvuldig aangestampte kofferbakinhoud met een ferme klap tegen de voorruit belanden. Iets wat we toch liever wilden voorkomen.

0768DC19-3A43-4569-8F4F-9C995ED89033

Vol goede moed (en met zekere arrogantie de verkeerssituatie beter in te kunnen schatten dan Google maps) draaiden we de A9 op. We sloten direct achteraan in een file voor de komende drie kwartier. Les 1: vertrouw altijd op Google maps, zelfs als dat onlogisch lijkt.

Met enige vertraging kwamen we aan bij de daktentverhuur, waar alles vlot gemonteerd en gedemonstreerd was.

De rest van de dag bestond vooral uit sturen, stoppen en weer gassen. En zo draaiden we even na zessen de snelweg af richting het Franse platteland. Dit decor, bestaande uit oude huisjes met ecru kleurige bakstenen, zonnebloemen en graanvelden schreeuwde om een toepasselijk liedje.

Waar waren we toch zonder spotify, altijd de juiste achtergrondmuziek binnen handbereik. Dus schalde al snel “Champs Elysees” uit de speakers. Niet dat we ook maar enigszins in de buurt van de  Champs Elysees zijn, maar toch.

75302386-633F-4E8F-9B1A-013B6A97ECB7

Ergens tussen de hobbelige huisjes vonden we de ‘receptie’, dat tevens dienst doet als lokaal VVV-punt van het dorpje Meurville. Van binnen een stoffig en rommelig kantoortje, waar je je spontaan in de jaren 80 waant. De boekingsbevestiging werd zelfs uit een versleten ordnertje geplukt door een vriendelijke Française. Een weeïge geur doet vermoeden dat er heel hard wordt gewerkt. Het muffige tafereel doet de dorpsnaam wel eer aan in ieder geval. Meuren doet het er zeker in deze idyllische ville.

Onze gastvrouw vraagt ons achter haar aan te rijden richting de camping. Het bevindt zich net buiten het dorpje, midden tussen een van de vele wijngaarden van de champagne regio. De camping is kleinschalig, en omvat niet veel meer dan 6 losse kampeerplekjes, wat pickticktafels en een speeltuintje.
Terwijl de vriendelijke dame ons het toiletgebouw demonstreert vraag ik waar we een restaurantje of winkeltje kunnen vinden in de buurt. Hoofdschuddend zegt ze dat het dichtstbijzijnde zich op 10 kilometer afstand bevindt, we zijn echt in de provincie dus. Het is dat de situatie zich er niet bepaald voor leende, maar anders had ik een song uit Belle en het Beest gespotifyd (“there must be more than this provincial town….”)

De tent blijft dus nog even ingeklapt, eerst navigeren we ons naar supermarkt en de Mac. Rond half 9 zijn we terug. Snel het tentje uitklappen (dat gelukkig écht snel gaat), kids op bed en de champie ontkurken!

42B41D96-5A5A-41D7-8FA8-A3BD7F801C53

Niet veel later besloten we zelf ook de tent in te klimmen. Het beloofde een onrustige nacht te worden met een oververmoeide dreumes die zijn ongenoegen omtrent het slaapvertrek uit volle borst ventileerde in het holst van de nacht. Excuzes moi lieftallige medekampeerders.

Gelukkig begonnen we vandaag rustig aan, beetje koffie drinken en vanuit de klapstoel observeren hoe de kinderen over de camping banjeren.

3CB70D8B-116B-4DBF-B47B-079DEBA16D35

Rond het middaguur zijn we even aan de wandel gegaan, op zoek naar een plek om wat extra drinkwater te kopen. Er was geen woord gelogen gisteren, er is écht niks in dit dorpje. De lokale ‘kruidenier’ bestaat uit twee automaten op een pleintje, eentje voor stokbrood en eentje voor honing.

8B086CA8-D6C4-4EB3-A128-03B5365A72D2

Om de hoek bij de camping zagen we een leuk gebouwtje, een van de vele champagne-huizen. We besloten een kijkje te nemen en namen wat geneugten des levens tot ons bij wijze van lunch. Champoepeltje derbij, wat wil een mens nog meer.

764A9786-F5F6-4C17-9D86-9FD14E240427

De rest van de dag staat ons nog wat relaxwerk te wachten en uiteraard hebben we de champagne-proeverij van wijngaard bij de camping nog tegoed. En volgens buienradar ook nog een hoosbui straks, we zullen zien.

Morgen verruilen we het platteland in de champagnestreek voor de Côte d’Azur. Lijkt ons alles behalve zuur. Au revoir

1. Gerda:
    10 juli 2021
    Wat weer heerlijk Sanne dat je zo ons laat mee genieten van jullie vakantie. Geniet ervan. Wij kijken weer uit naar je volgende verhaal.
  2. Linda mam:
    10 juli 2021
    Miss toch handig de volgende keer een petit pue ( weet niet of de spelling klopt) van huis mee te nemen😄Arjan!!
  3. Natasja:
    10 juli 2021
    He die sanne en arjan! Wat een tof verhaal weer.

Even een weetje de aankomende 6 weken wordt er gewerkt op de a9 tussen knpt Velsen en raasdorp. Dus tm 23 augustus vertraging daar.

Heerlijk een dreumus mee op vakantie. Wel leuk zo een pittoresk plaatsje. Het zal een contrast zijn met de volgende stop.

Ben erg benieuwd naar de rest van je blogjed san!

Have fun en dikke knuffel aan de Kids.
  4. Nicola:
    10 juli 2021
    Muesli bollen met kaas, ben altijd uitgelachen, maar wat had het lekker geweest.
    Leer momentje Arjan.
  5. Els:
    10 juli 2021
    Heerlijk weer jullie verhalen te mogen lezen hoor. Wel n beproeving voor jullie denk zo'n , toch wel wat saaiig, dorpje?
    Hopen dat de cote D azur zijn naam geen weer aan doet inderdaad.....🤣🤣
  6. Mindy:
    10 juli 2021
    Oooh zo herkenbaar. Wij waren vorig jaar ook verbaasd hoe niet toeristisch de Champagne streek is. Wel lekker tot rust komen! 🥂 Geniet nog even van de rust en goede reis alvast 💕
  7. Christel:
    10 juli 2021
    Wat leest dit weer heerlijk Sanne! Geniet maar lekker van jullie vakantie!
  8. Ineke:
    10 juli 2021
    Super leuk om weer mee te lezen Sanne hoe jullie vakantie gaat!
    Wel een heel simpele omgeving tijdens deze overnachting dus!
    Dat komt aan de Cote d'Azur zeker goed! Daar valt genoeg te beleven, ligt er natuurlijk ook aan welke camping je daar opzoekt.......
  9. Charona:
    10 juli 2021
    Heerlijk om weer mee te kunnen lezen in jullie avonturen. Geniet met volle teugen. Liefs