Sunny Santa Monica

4 augustus 2013 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker ontbeten in het hotel, waar we allemaal bruiloftsgasten tegen het lijf liepen. Altijd even enthousiast die Amerikanen (zelfs ’s morgens vroeg na een feestje): “It was so nice talking with you at the wedding!”.  Superaardige mensen allemaal. Na het ontbijt moesten we onze knusse lodge gedag zeggen, uitchecken en de auto in voor de laatste lange rit.

We reden weer via Highway 1 langs de kust, en na ruim 2 uur stopten we bij Santa Barbara voor een pauze. We hadden gehoord dat dit een ontzettend leuk plaatsje is en het lag precies op onze route.

We hebben hier geluncht en even heen en weer gewandeld door de straten. In het stadje zijn veel Spaanse invloeden zichtbaar en de straten zien er erg gezellig Mediterraans uit.

Santa Barbara

We konden echter niet al te lang rondneuzen, aangezien we nog anderhalf uur moesten rijden. Eenmaal weer in de auto merkten we dat we nu het drukke stedengebied inreden. Vijfbaanswegen, waar het verkeer nou niet bepaald lekker vlot gaat. Vooral wanneer je LA weer binnenrijdt is het topdrukte. Wat een contrast met eerdere wegen, bijvoorbeeld in Death Valley, waar je bijna niemand tegenkomt. Uiteindelijk hebben we 3 uur over het laatste stuk gedaan. Ach, zo konden we nog extra lang genieten van de Mustang ;).

Eenmaal aangekomen in Santa Monica zijn we na het inchecken direct richting strand gelopen; zo’n 20 minuutjes vanaf ons hotel. Het strand ziet er heerlijk uit met de palmbomen en hoge golven.

Strand3 Strand

We zijn een kijkje gaan nemen op de pier en daarna terug gelopen richting de promenade om een restaurantje te zoeken.
Na het eten nog even terug naar de pier, waar we de zon onder zagen gaan. Of eigenlijk meer: achter de bergen schuiven, maar het was een prachtig gezicht.

Strand2 Op de pier

Daarna een bezoekje gebracht aan het pretpark dat op de pier gebouwd is. Reuzenrad, achtbaan, speelhal en allerlei andere kermisattracties. En dat gewoon boven de zee, superleuk.

Pacific park

Morgenochtend willen we nog naar de Hollywoodletters, aangezien dat er in week 1 niet van is gekomen. Daarna gaan we het zandstrand eens van dichtbij bekijken en lekker relaxen in de zon!

1. Nicola:
    5 augustus 2013
    Doen jullie goed, ga maar lekker luieren hoor, en weer terug naar waar jullie zijn begonnen. Hollywood,, here we kom again,
    Prachtige foto's heb je gemaakt Sanne, leuk voor later om opnieuw jullie reis te herbeleven vanaf de bank.
  2. Ineke:
    5 augustus 2013
    Geniet nog maar even lekker van de zon en strand voor je weer terug naar Nederland vliegt.
    Kan je lekker even bijkomen van de grote reis!
    Tot gauw, XXX Ineke
  3. Flip van noort:
    5 augustus 2013
    een heel goede terug reis en nog veel plezier
    en gauw tot ziens x xx Opa enOma
  4. Linda mam:
    Relex nog ff
  5. Maxime:
    6 augustus 2013
    Ik heb gehoord van een collega dat de politie errrug streng is op de weg, daarom reden ze waarschijnlijk niet zo door..