Alligatormenu

27 april 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vijf uur: ‘Mama, ik heb zo’n honger. Mama, mag ik spelen?’ Je snapt hem al, deze dag begon erg vroeg. Terwijl de gemiddelde vakantieganger in Miami Beach rond deze tijd naar bed strompelt, staan wij broodjes te roosteren voor het ontbijt.

De zonsopgang van 7:00 uur hebben we dan ook ruimschoots gehaald. Heerlijk rustig op het strand, en meteen al een lekker temperatuurtje van zo’n 25 graden.

IMG_1050 IMG_1049 IMG_1051

We halen een zeer noodzakelijk bakkie koffie en gaan terug naar het appartement om alle spullen te pakken voor ons tripje naar de Everglades. Om 8:45 rijden we met onze auto de parkeergarage uit. De ochtendspits van Miami in, wat een asfalt...!

DSC_0001

Na ruim een uur arriveren we in het National Park. De Everglades is met ruim 6000km2 de grootste subtropische wildernis van de Verenigde Staten. Je kunt er o.a. door de moerassen rijden met een 4x4 drive, een airboottochtje maken door de mangroven (hebben wij in 2014 gedaan, was ook erg tof) en allerlei mooie wandeltochten doen. Wij hebben die laatste optie in de planning staan.
We rijden naar de Anhinga trail, welke buggy-proof is.
Zodra we de auto uit zijn worden we geconfronteerd met de eerste wildlife; een grote schildpad sjokt tussen de wc’s door. Even verderop in een meertje zien we een alligator. En dan zien we er nog een, en nog een, en... een enorme groep! Wauw! Bijzonder en spannend om dit in het echt te zien. Als het niet zo bloedgeslagen heet was had ik er kippenvel van gekregen.

DSC_0015

We lopen de trail en wanen ons in de jungle. Overal waar je kijkt zie je wilde tropische begroeiing en bijzondere dieren. We spotten vogels, schildpadden, salamandertjes en natuurlijk weer veel alligators. Echt wauwie.

DSC_0021 DSC_0035DSC_0051 DSC_0054

We lopen ongeveer een uurtje, het is echt zo mooi hier.
​Af en toe klinkt er geritsel en gekraak uit de bosjes. Na het zien van de verschillende waarschuwingsborden doe ik dan toch even een stapje harder. Er kunnen alligators of slangen zitten, maar het advies 'blijf op 5m afstand dan komt het wel goed' trek ik in twijfel.

DSC_0088 DSC_0067

Na deze warme ervaring gaan we de auto weer in naar een alligator farm. We kopen kaartjes die ons toegang geven tot de 'boerderij'. We lopen wat rond en stoppen bij een enorme groep opgefokte alligators die luidbrullend op hun verzorger wachten. Niet veel later komt de beste man aan met een bak vol alligator-eten om ons een voeder demonstratie te geven. Net als ik me afvraag wat die beesten eigenlijk eten wordt er een flinke rat uit de emmer getoverd en de lucht door geslingerd. Jammie.
Het ene na het andere knaagdier vliegt door de lucht om vervolgens in een hap weggevreten te worden. Ondertussen brengt de verzorger ons nog wat algemene alligator kennis bij. Enerverend half uurtje.

DSC_0101 DSC_0111

Na de demo lopen we nog wat rond op de farm, voeren we baby alligators (die gelukkig gewoon droge brokjes eten) en houden we zelf een lunchpauze. En ja, dan moet je natuurlijk alligator vlees eten. De ‘gatornuggets’ zijn een droge visachtige variant op de kipnuggets. We worden er niet bepaald wild van, maar ach je moet het een keer geprobeerd hebben.

IMG_1060

In de loop van de middag slaat het weer om en vallen de dikke tropische regendruppels uit de lucht. We stappen in de auto om terug richting Miami te rijden en stoppen onderweg bij de supermarkt om wat avondeten te scoren. We kokkerellen vanavond in het appartementje.

Op de terugweg naar het hotel rijden we langs tal van parkeerplaatsen omringd door kleine zaakjes; Nagelstudio’s, drogisterijen, eettentjes, massagesalons, juweliers. Maar ook ontelbaar veel grote winkelketens, die elke paar km een filiaal hebben. Dit zien we zo vaak in Amerika, we vragen ons af hoe dat nou bestaansrecht kan hebben. Je hoeft hier niet lang te zoeken naar een winkel, gemak dient de Amerikaanse mens. Past ook wel weer bij het hele cultuurtje hier natuurlijk.

We rijden zo'n 2,5 uur over de luttele 30 km van supermarkt naar hotel. Aangezien het al die tijd flink regent missen we weinig. Eenmaal aangekomen bij het hotel is het gelukkig weer opgeklaard. We hebben net lekker in het appartement gegeten, vanavond een relaxt avondje en vroeg op tuk. Morgen vertrekken we naar Orlando, waar we een villa hebben gehuurd :)

1. Jacqueline:
    28 april 2018
    Wat een belevenis zeg!! Alligator gegeten 😱 weer een prachtig verhaal en met veel plezier gelezen. Het is net of je erzelf bij bent! Geniet van het avontuur
  2. Linda mam:
    28 april 2018
    wat een prachtige natuur! en leuk de kindjes in het oranje. Veel plezier in Orlando, en een dikke kus voor jullie allemaal
  3. Cindy de Bruijne:
    28 april 2018
    Wat gaaf! En wat een heerlijke foto’s weer!
    Succes met de reis naar Orlando!!
  4. Els:
    28 april 2018
    Prachtige foto's en heerlijke verhalen weer. ...👍Op naar het volgende avontuur💋