Manhattan Metro en Staten Island Subway

12 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

Getver, regen... Dat was het eerste wat we zagen bij het openen van de gordijnen. Colin en ik trotseerden het weer en haalden koffie en eten voor het ontbijt. We hebben een appartementje met keuken dus konden lekker broodjes roosteren.

Daarna gingen we tot Colins grote tevredenheid met de metro richting de Staten Island Ferry. Deze gratis veerpont brengt ons in ongeveer 25 minuten naar de overkant van de rivier, waar de wijk Staten Island ligt.

IMG_1763

Onderweg varen we langs het Vrijheidsbeeld (Colin is er stellig van overtuigd dat het het uitzichtsbeeld heet) en Ellis Island.

IMG_1767IMG_1768

Vanaf hier hebben we ook een prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan. We mogen op het buitendek staan, wat nagenoeg niemand van de ferry reizigers doet. Dus hebben we een bijna privé dek, en dat allemaal voor noppes.

DSC_0977

Op Staten Island is niet bijster veel te doen, dus maken we alleen even een stop bij de Subway voor broodjes, een favoriete lunchplek van ons. Wie het concept niet kent; je kiest een broodsoort en vlees/vis beleg plus de diverse rauwkost wat je erop wilt. Dit alles wordt live voor je neus gemaakt, je kunt in de vitrine aanwijzen wat je wilt.
Voor mij is een dame aan de beurt die een wrap en salade wilt. Ze vraagt me of ik voor wil. Welnee joh, een bestelling is toch zo gedaan? Nou, deze kritische dame heeft niet zoveel haast. Haar bestelling gaat ongeveer zo: “Is die wrap wel vers...? Ja...? Want hij scheurt... hm oké dan”...”je bent een stukje brood vergeten te beleggen met tonijn”... “ik wil meer augurk erop”...”kan je een bakje met extra dressing vullen?”...”doe ook nog maar wat van die pepers... en die ook... en ehhh.... doe ook maar wat ui... en sla... en wat mooie (?) tomaten. en ja ook wat olijven...” Kortom, een kwartier later ging de beste dame met een extreem royaal gevulde wrap en extreem weinig schaamte de deur uit en was ik aan de beurt.
Voor ons een simpel broodje kalkoenfilet met kaas. Die bestelling zal een verademing zijn geweest voor de knul achter de balie na zijn meest recente klant.

Na de lunchstop pakken de ferry weer terug naar Manhattan. We gaan met de metro naar het appartement zodat de ukkies allebei ff een dutje kunnen doen.

Eind van de middag gaan we weer de hort op, naar de M&M store. We vullen een zakje met M&M's in kleur naar keuze. Wij hebben slechts een klein bodempje gevuld en betalen al $10. Achter mij staat een man met 4 volle zakken...

IMG_1783 IMG_1778

We lopen nog wat rond bij Rockefeller Center en nemen een kijkje bij de Lego winkel. Daarna is het tijd om op te drogen (we hadden een buitje op ons kop) en een hapje te eten in een soort van pub, super gezellig tentje.
We sluiten de dag af met een laatste metroritje, waar Colin echt ontzettend van zit te genieten. Hij zal er wel van dromen vannacht ;)

IMG_1800

1. Linda mam:
    13 mei 2018
    Lekker al die M&Ms. Nog 1 dag genieten, ook van Moederdag natuurlijk.
  2. Els:
    13 mei 2018
    Wat zal die dreumes n hoop te verwerken hebben s nachts van al het moois wat hij ziet en beleeft. En jullie zelf ook wel denk. Gelukkig kun je je eigen leuke verslagen van deze reis nog s na lezen. 😉super documenten 💋