XOXO from the upper east side

11 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

Rise and shine! Weer helemaal fit begonnen we vandaag aan de laatste miles van onze roadtrip. We verlieten Washington en kwamen daarbij nog een escorte van zon 100 motoragenten tegen met in het midden wat auto’s. We hebben het door een naderend viaduct niet helemaal goed gezien, maar zou het hem dan toch zijn geweest...?

Onze eerste stop was Philadelphia, op zoek naar een basketbalshirt voor m'n zusje. Helaas bleek bij aankomst bij het stadion dat de fanshop dicht was.
Dan maar door naar de Rocky Steps, de trappen voor het kunstmuseum van Philadelpia.

DSC_0935

Deze locatie is bekend van de eerste Rocky Film, waar Rocky met z'n armen omhoog bovenaan de trap staat. Zoek de verschillen:

IMG_1746[1]

Hier is ook een Rocky Monument te vinden, waar we ook even een fotootje schieten.

DSC_0931

Daarna snel weer terug de auto in, want we moeten door naar NYC, waar we om 16:00 uur de auto moeten inleveren. ​We passeren vandaag weer heel wat staten. In chronologische volgorde: Virginia - District of Columbia - Maryland - Delaware - Pennsylvania - New Jersey - New York.

IMG_1743

En bij die laatste staat begint opeens het stapvoets rijden. De ring rond Manhattan is dramatisch druk en we doen zo'n 2 uur over de laatste 10 km. Ik check in bij ons hotel terwijl Arjan de auto een paar straten verderop (een uur te laat) terug brengt. Dat is wel heel lekker, dat we die midden in Manhattan kunnen afleveren. We hebben er ruim 2400 miles mee gereden, oftewel zo'n 4000 km!

Ons hotel is echt waanzinnig, een prachtig appartement op de 24e verdieping, 100 meter boven Manhattan, een heerlijk uitzicht.

IMG_1717

Eind van de middag gaan we met de benenwagen richting Times Square. We lopen er qua oriëntatie 'zo op af', alleen qua afstand hebben we ons er iets op verkeken. Het was 50 blocks wandelen, dus we waren een uur onderweg. Gelukkig kon Colin uitwijken naar de buggy en Ivy in de draagzak bij papa.

DSC_0962

Door New York City wandelen is heerlijk, er is zoveel te zien. Ons hotel staat in de upper east side, een van de meest luxe wijken in Manhattan. Hier zijn de brandkranen verguld en staat bij elk pand een doorman in pinguïnjasje te wachten. Deze wijk is tevens toneel voor een groot deel van de serie Gossip Girl, dus een en al herkenning voor mij. Voor de kenners: ik waan me even Blair Waldorf hier!
Daarna lopen we door 5th avenue, langs de mooie winkels met uitbundige etalages. Onze wandeltocht eindigt achter Times Square, waar Ellens Stardust zich bevindt. Een traditionele Amerikaanse diner, waar de bediening tussen het serveren door optredens geeft. En al zijn we hier al vaker geweest, dit blijft echt (op zijn Amerikaans) amazing. En de wachtrij van een half uur ruimschoots waard (het scheelt dat we dit door de vorige bezoekjes al wisten...)

IMG_1722

Na het eten lopen we nog wat over het felverlichte Times Square, dit is zo indrukwekkend, die duizenden lichtjes. Colin kijkt ook zijn oogjes uit.

DSC_0969

Vanaf hier pakken we een taxi terug naar het hotel, want die 50 blocks terug lopen is toch echt even te veel van het goede! Morgen weer een nieuwe dag in deze heerlijke stad.

1. Tessa:
    Xoxo!!!
    Leuk verslag!
  2. Linda mam:
    12 mei 2018
    We hebben dus een nieuwe kampioen, Colin "Rocky" Hoogland. Wij waanden ons gister Bep Brul en dokter doolittle, we liepen langs het huis van loenatik. Veel plezier in jullie waanzinnige stad!
  3. Els:
    12 mei 2018
    Mooi verhaal weer....En zo lekker kort. ...haha grapje. Schiet me gewoon ff in de kop. Heb weer genoten van deze prachtige belevenissen en foto's die je normaal alleen in films ziet. ...En de foto's van NYC ook nog van mylene dr foto's. ..👍geniet nog van die wereldstad. .💋
  4. Lindsay:
    13 mei 2018
    Dat appartement, super gaaf! Is ook wel een beetje in gossip girl stijl ;)
    Wat hebben jullie weer een fantastische reis gemaakt, geniet nog van de laatste dagen!