Moederdag: mam kan het dak op

13 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

Happy Mothersday! Ik werd vanmorgen gewekt door een klein knulletje die met een grote Amerikaanse giftbag in z’n armen onze slaapkamer in kwam gehobbeld. Daarin zat een superleuk notitieboekje met ‘girlboss’ erop die hij samen met papa had gekocht. En van Ivy mag ik later op de dag nog iets uitkiezen bij Tiffany!

We gaan vandaag eerst naar de ‘Central Park Zoo’, een dierentuin in het welbekende park. Bij het verlaten van het hotel is me al door drie verschillende mensen ‘happy Mothersday’ gewenst.

We gaan lekker lopend, het is nog vrij rustig in de stad. Hier rondlopen voelt zo fijn, er hangt zo’n lekker sfeertje. Na een klein uurtje komen we aan bij de compacte dierentuin. In tegenstelling tot wat de film ‘Madagaskar’ doet vermoeden leven er geen leeuw, giraffe en zebra. Wel zien we onder andere pinguïns, aapjes, grizzlyberen, luipaarden, zeeleeuwen en vogels.

DSC_0010 DSC_0020

Best bizar hoe ze een dierentuin kunnen creëren op zo’n beperkte oppervlakte. Ze hebben hier eigenlijk van elke diersoort maar enkele, waardoor ze de verblijven vrij klein hebben gehouden.  Desalniettemin zijn we er met anderhalf uur wel doorheen en is het dus tijd om m’n 2e Moederdagcadeautje te innen. We gaan naar de bekende juwelier ‘Tiffany’ op 5th Avenue, waar ik een kettinkje uitkies met twee hartjes. Colin krijgt ondertussen krijtjes met een kleurkaart om voor zijn ‘mommy’ te maken, dubbel cadeautjes dus hier!

IMG_1856

We eten een broodje even verderop en pakken dan een taxi terug, want inmiddels stroomt het van de lucht. De dag begon zelfs met een klein zonnetje, maar het weer is helaas toch omgeslagen. Gelukkig is me inmiddels ook bij de dierentuin, de juwelier en de sandwichshop volop Happy Mothersday gewenst, daar wordt je dan wel weer blij van. Want ja, bijzonder is het natuurlijk wel om helemaal aan de andere kant van de wereld Moederdag te vieren. Dit jaar zelfs met twee kindjes, en dan ook nog in deze heerlijke stad, dat is pas een geluksmomentje.

IMG_1884

Eenmaal bij het appartement doen de kinderen een middagtukkie.
Eind van de middag gaan we weer op pad voor ons laatste dinertje in de stad. We eten op het dakterras (overdekt en verwarmd) van het restaurant Haven. Een heel sfeervol plekje, boven de drukke straten en onder de blauwe hemel van Manhattan. Oke, oke, grijsblauwe, zwaarbewolkte hemel dan.

IMG_1883

En zo komt ook deze gezellige Moederdag tot een einde. Morgen onze laatste dag (en dan het laatste verslag), waarna we weer terug komen naar het koude Nederland.

1. Ineke:
    14 mei 2018
    Nu, zo koud is het hier niet meer hoor😉Veel plezier jullie laatste dagje!
  2. Linda mam:
    14 mei 2018
    jeahh nog 1 nachtje slapen en dan zijn jullie er weer. Succes met de terugvlucht, hopelijk slapen de kindjes lekker veel.
  3. Els:
    14 mei 2018
    Je bent lekker verwend leuk,lief moedertje. ....👍En nu van de laatste dag genieten en weer op huus an naar je eigen moedertje 😉en vadertje. .......en zusjes......en nichtje. ....😉👍
  4. Paulien:
    14 mei 2018
    Wat zijn jullie aan het genieten en wat enig om elke ochtend met jullie verhaal wakker te worden!
    Geniet nog heel even en tot snel xx