Met gierende banden

28 april 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De hele handel weer inpakken, dat was stap 1 vandaag. Toen een laatste ontbijtje in het appartement, die in Colins geval bestond uit Fruit Loops met melk. Had hij zelfgekozen in de supermarkt, hij wil graag one of the guys hier zijn denk.

We vertrokken richting Orlando, en tijdens de 3,5 uur durende rit hadden we een tweetal stops gepland. De eerste kwam al snel; Bayside marketplace Miami. Het winkelgebied van de haven, waar we een lekkere cappuccino dronken.

DSC_0130

Toen door, richting Palm Beach. Een bijzonder luxe plaats, een uurtje boven Miami. En een favoriet verblijfsplaats van ome Trump. We cruisen wat rond en maken een lunchstop.

DSC_0140

Tijdens het laatste deel van deze rit moet het er toch een keer van komen; ik neem plaats achter het stuur. Het deelnemen aan het Amerikaanse verkeer is ff schakelen. Figuurlijk dan, want we rijden een automaat, dus 1 voetje staat in de relax-stand om pedalenverwarring te voorkomen.

IMG_1071

In Amerika rijdt zo’n beetje iedereen te hard, en, beter nog, je mag rechts inhalen. Twee dingen waaraan ik wel kan wennen. Rechts afslaan door rood is daarentegen nog niet helemaal geautomatiseerd.

Na twee uur rijd ik ons veilig de oprit van de gehuurde villa op. Het huis is lekker ruim, drie slaapkamers, twee badkamers, een lel van een keuken en dito koelkast en, het beste van alles, een zwembad in de tuin!

IMG_1075

Erg lang kunnen we er niet van genieten want we hebben om half zes al een reservering staan bij Rainforest Café voor het diner. Lekker vroeg, maar dit was tijdens het boeken twee maanden geleden de enige nog beschikbare tijd. Dus hup hup, uitladen en door richting Disney Springs.

Disney Springs is een gratis 'dorp' vol extravagante restaurants en shops, met elk zijn eigen gedetailleerd uitgewerkte thema. Wij eten dus in de jungle, waar elk halfuur een denkbeeldige tropische regenbui losbarst, inclusief licht- en geluidseffect.

IMG_1093

​Na het eten naar de legowinkel, waar Colin zijn beloofde bakje met blokjes mag vullen. Als schepsnoep liggen de blokjes gesorteerd op kleur en soort, geweldig natuurlijk.

IMG_1096 (2)

Na dit alles verplaatsen we ons richting Old Town Kissimmee, waar een Old-timer show plaats vindt.
Er staan zo'n 100 klassiekers uitgestald, motorkap omhoog, al dan niet bewaakt door de eigenaar, die er in sommige gevallen pontificaal voor zit op een klapstoeltje.

DSC_0164

We kijken wat rond, maken een ommetje over de funspot (ietwat vreemd synoniem voor kermis) en drinken een biertje bij de muziek.

DSC_0167 DSC_0170

Er wordt nog even een kiekje geschoten bij een monstertruck, want wij willen net als alle andere bezoekers graag een foto in het wiel. Al gaat het voor Colin niet van harte en is hij als de dood dat de truck ervandoor rijdt met hem omwentelend in de velg.

Hierna is het toch echt kinderbedtijd en breien we een eindje aan deze gezellige volle dag.

1. Linda mam:
    29 april 2018
    Zo dat is ook weer iets wat je kan afvinken, de pedalen intrappen in Amerika!
    Wat een kast van een huis. en lekker poedelen in het water, heerlijk.
    alhoewel zo'n buitenzwembad hier in Heemskerk nergens op zou slaan met 12 graden. brrr
  2. Marlies:
    29 april 2018
    Wauw, wat een belevenissen! En wat leuk om te lezen! Een automaat is even wennen, maar het is wel super makkelijk vooral in een land waar je niet bekend bent met het verkeer 😉. Geniet lekker van jullie luxe villa 😎 heel veel liefs van ons
  3. Cindy de Bruijne:
    29 april 2018
    Yeah dat heb je ook weer gedaan! Geniet van jullie villa!
  4. Els:
    29 april 2018
    Je wilt toch nooit meer naar huis met zoveel luxe 😉👍. Mag ik ff komen zwemmen bij jullie? Wel van genieten hoor zo'n bad in de tuin..👙