Wie geen beer ziet moet er zelf maar eentje creëren

6 mei 2018 - Great Smoky Mountains National Park, Tennessee, Verenigde Staten

Wakker worden in dit huisje, met dit waanzinnige uitzicht, is echt een cadeautje. Wat zitten we op een fantastisch mooie plek. We maken even een foto op onze veranda met de zelfontspanner, deze was nog het beste gelukt...!

DSC_0568

Na het ontbijt gaan we richting het Great Smoky Mountains national park. Onze eerste wandeling is de Laurel Falls Trail, eentje die ons naar de bovenkant van een waterval leidt.

DSC_0588 IMG_1546

Het is een steile klim, maar het uitzicht onderweg is prachtig, wat een enorme oppervlaktes met bomen in allerlei kleuren. Na een klein uurtje omhoog komen we bij de top van de waterval aan.

DSC_0591

En juist daar (komt ongetwijfeld door het kletterende water) vermeldt Colin dat hij moet plassen... Tja, we hadden geen andere keuze dan de waterval te verrijken met wat extra water.

De terugweg ging een stuk soepeler zo naar beneden! Eenmaal onderaan gaven we Colin even een applausje. Ruim 4 kilometer zelf gewandeld in de bergen!

We stapten de auto in naar de volgende wandelroute, die luistert naar de naam Little River Trail. En, je verwacht het niet, deze route voert je langs de rivier.

DSC_0609

We wandelen deze mooie trail en houden een lunchpauze langs de rivier. Zo rustig, bijna geen wandelaars hier. Zo stil, geen bereik op je mobiel. echt afgesloten van de wereld voor je gevoel. Er schijnen hier regelmatig beren te wandelen, ik kijk natuurlijk de hele route een beetje zenuwachtig om me heen. Zo'n beest wil je enerzijds liever niet tegenkomen, maar van de andere kant lijkt het me toch zo gaaf er eentje in het wild te zien. Iedereen die onze vorige reisverslagen heeft gelezen weet dat ik al twee keer eerder op berenjacht was (toen in Yosemite), maar tevergeefs.

Na wederom een kilometertje of 4 stappen we de auto in terug richting ons huisje. Even bijkomen van al dat natuurschoon.

Eind van de middag gaan we naar het centrum van Pigeon Forge, waar het enorm toeristisch is. Niet het traditionele toerisme (Europese luidruchtigheid en bussen vol met Aziatische hobby-fotografen), maar hier vooral veel Amerikanen die vakantie vieren.

We bezoeken als eerste een soort kerstdorp (voelt goed met 30 graden), en daar vinden we onder andere een gigantische winkel vol kerstprullaria.

DSC_0618 IMG_1554

Daarna eten we heerlijke steaks in een grill-house en bezoeken we de kartbaan, waar de mannen even een rondje gaan racen.

DSC_0648

Als laatste vandaag gaan we naar 'the Island', wederom een soort dorpje op zich, met veel vermaak, winkels, attracties, restaurantjes en ga zo maar door.

IMG_1563

We nemen een bakkie koffie en nemen plaats op een van de honderden schommelstoelen rondom de fonteinen. Dan valt ons oog op de winkel 'Build-a-Bear'. Hier kan je je eigen beer samenstellen, inclusief geluid, kloppend hart, geboortecertificaat en winter-, zomer-, sport- en nachtgarderobe.

IMG_1565

Colin heeft twee jaar geleden al een exemplaar gecreëerd, dus nu moest Ivy natuurlijk ook een zelfgebouwde beer. Stiekem vindt mama dit concept fantastisch, en met een goed gevulde tas (inclusief rolschaatsen en brandweerpak voor beer 1 in Nederland) konden we de winkel weer verlaten.

IMG_1568

Inmiddels sloeg de klok 9 uur en was het een mooie tijd om weer naar het huisje te gaan. Kindjes lekker op bed en wij nog even relaxen met een biertje en wijntje op de veranda. Wat een rotleven he... ;)

1. Linda mam:
    7 mei 2018
    wat een knappert die kleinzoon van ons. En Colin a man got to do what een man got to do, als je plassen moet dan moet je! Het is wel jammer dat dat prachtige schilderij in de kerstwinkel niet in jullie koffer past, anders hadden jullie hem vast gekocht. Tot de volgende blog. Wij gaan aan t werk
  2. Saskia:
    7 mei 2018
    Wat een heerlijke combi van rust/natuur en vermaak! Veel plezier nog daar, wij genieten van jullie avonturen en doen inspiratie op voor een volgende USA trip!