Dol-fijn dagje

4 mei 2018 - Great Smoky Mountains National Park, Tennessee, Verenigde Staten

Deze dag begon met zelfgebakken wafels in de ontbijtruimte. Je kan van het hotel zeggen wat je wilt maar er zat wel een lekker vettig Amerikaans ontbijt van wafels, donuts en scrambled eggs bij.

Goed gevuld reden we richting Old Town, waar we de auto verruilden voor de gratis stadsbus in trolley stijl.

IMG_1425

Savannah heeft echt tal van mooie straatjes en het wemelt hier van de 'Majestic Oaks' (daarmee bedoelen we de bomen), wat prachtige plaatjes oplevert.

DSC_0419 DSC_0429

We halen een bakkie koffie onderweg naar Forsyth Park, waar we even lekker relaxen op een bankje. Onze mede parkgenoten zijn o.a. moeders met buggy’s die deelnemen aan een moeder-en-baby-sportklasje, geslaagden die in toga met academisch petje poseren voor de camera en schoolklassen vol kleutertjes in semi-uniformpjes. De outfit bestaat uit een ruitjesbroek/ruitjesrok/ruitjesjurk/ruitjesjasje voorzien van schoolembleem, gecombineerd met een kledingstuk naar eigen keuze.

Nadat we wat rond hebben gehobbeld door het mooie en warme Savannah stappen we weer in de auto naar Tybee Island.

DSC_0440 DSC_0517

Hier gingen we om 14:00 uur aan boord bij Captain Derek, met als doel: dolfijnen spotten.

DSC_0447 IMG_1446

We waren pas een kwartiertje onderweg, en daar waren ze al te zien! De ene na de andere duikelde rond onze boot. Wat is dit gaaf om te zien, en zo anders dan de 'getrainde' dolfijnen. Hier leven ze gewoon met honderden in het wild. Groepjes, moeders met baby's en zelfs dolfijnen in love, we hebben alles voorbij zien komen.

DSC_0461 DSC_0483 DSC_0494

Na de boottocht gaan we ietwat rozig naar het hotel. Even chillen en dan door naar 'the Melting Pot'. We hebben twee jaar geleden bij dit restaurant gegeten in Phoenix en sindsdien zijn we fan. Drie rondes fondue; kaas, vlees en chocolade, en dat alles op een kookplaatje in het midden van de tafel, super gezellig. Tel daar vier rondes bijpassende wijn bij op, dan ben ik een bijzonder tevreden mens. Ja, de Amerikaanse levensstijl is weer fantastisch voor de lijn, je hoort het al.

IMG_1462

Het was een heerlijke dag vandaag, morgen door naar de Great Smokey Mountains!

1. Jacqueline:
    5 mei 2018
    Wat gaaf dat jullie dolfijnen hebben kunnen zien!! Colin was zeker helemaal in de wolken dat hij ze gezien heeft? Ook te gek dat je zo op de foto heb kunnen nemen! Nog heel veel reis plezier! 😘
  2. Linda mam:
    5 mei 2018
    echt cool zo met die dolfijnen, aan Colin te zien vond hij het wel "spannend". En hij ging vast voor de chocolade variant tijdens de fondue, hihi
    Dikke kus voor jullie
  3. Els:
    5 mei 2018
    Gaaf hoor.....dolfijnen....👍Wat n prachtige dag toch weer. ...genieten met de hoofdletter G. Xx