Ahoy mates!

23 oktober 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

We werden vandaag wakker van gespetter tegen het raam, een mooie dag om Fort Lauderdale te verlaten. Alles weer enigszins netjes in de koffer en hop, on the road.

Eerst moest er nog even getankt worden. Na een snelle rekensom van Arjan (iets met gallons/liters/dollars/euro) besloot hij voor $50 benzine te bestellen. Zo gaat dat hier, je zegt eerst voor hoeveel $ je wilt tanken, dan betaal je en dan volgooien maar en hopen dat je goed gegokt hebt met het bedrag.

Uiteindelijk ging er voor die $50 zo'n 21 gallons in, oftewel ruim 70 liter.
Lachen he, omgerekend nog geen 70 eurocent per liter. Laat maar lekker slurpen dat bakbeest.
Bij het tankstation ook nog een ontbijtje gescoord, we hadden de keuze uit donuts of hotdogs met oude koffie. Oeh gelukkig, ze verkopen ook bananen.

Door richting Orlando, 3,5 uur rijden. We navigeren ons meteen maar weer naar Disneys Typhoon Lagoon waterpark. We mogen met onze tickets namelijk 2x een waterpark bezoeken. Helaas is het andere Disney waterpark (Blizzard Beach) gesloten voor onderhoud, dus doen we nog maar een keer dezelfde als eerder deze week.

Een saaie route, met hier en daar een sheriff die op de loer staat om hardrijdende boeven te spotten, waar hij dan met loeiende sirenes achteraan kan. Jep, zo gaat dat echt.

Uit verveling begon ik de barst in de voorruit te observeren. Ik zag hem elke 50 miles een paar millimeter langer worden.

on the road

Drieënhalf uur later, Colin was enorm uitgerust van al het het slapen, liepen we het waterpark in. Eerst even lunchen en daarna weer lekker chillen in het water. Loeidruk vandaag, de glijbanen met wachttijden van 30 minuten in de volle zon slaan we maar even over. Zwembaden genoeg om in te vertoeven en het dobberen op de lazy river lieten we ook niet aan ons voorbij gaan.

waterpark

Eind van de middag rijden we door naar onze laatste slaapplaats deze vakantie. Het Disneyresort ‘Caribbean Beach’. Wauw, wat een belevenis, zo’n Disneyhotel. Bij aankomst krijgen we al allerlei welkomstcadeautjes, zoals ‘magic bands’ (armbandjes waarmee je o.a. kan betalen), kofferlabels en een piratensetje voor Colin. “Make the kid a little pirate!” aldus de Disney meneer bij de check-in. Arm kind.

baby piraat

Het resort is prachtig, een goed onderhouden park, waanzinnig groot. Ook de kamer, in ‘Pirates of the Caribbean’-stijl, is tot in de puntjes verzorgd. Boot-bedden, een koelkast in een houten ton en zelfs de kraan van de douche is geheel in stijl. Wat doet Disney dit toch goed.

piratenkamer

We hadden niet veel tijd om ervan te genieten, want om 17:30 uur hadden we een diner gereserveerd bij het Rainforest café in Disney Springs. We hadden gereserveerd voor 2 personen, omdat het al vol zat en niet anders kon. Het plan was ook dat Colin daar niks zou eten, omdat hij in de hotelkamer al een potje ophad. Dus in principe 2 eters. Helaas, onze reservering voor 2 was niet voldoende, we hadden voor 3 personen moeten reserveren. "We tellen iedereen met een kloppend hart mee", aldus de host. Wij blij dat we die zelfgemaakte beer niet mee hebben.

Afijn, alles kon gelukkig omgeboekt worden en even later zaten we in de jungle te eten. Rainforest café is een restaurant volledig in regenwoud thema, waar allerlei nepdieren bewegen en geluid maken. Als klap op de vuurpijl gaat het elk halfuur onweren, met alle licht- en geluidseffecten die daarbij horen. Het eten was heerlijk en het restaurant ontzettend leuk en mooi aangekleed. Colin wisselde handenklappen, om zich heen wijzen en ooooohhh zeggen enthousiast af.

rainforestcafe rainforestcafe2

vissies

Nog een rondje door Disney Springs gelopen en een koffie gedronken. We hadden al vroeg gegeten, dus zaten ook alweer vroeg in de auto terug richting het resort. Daar nog even naar ‘Port Royaal’ gelopen, het hoofdgebouw op het resort. Hier even een drankje gedaan, terwijl op een megascherm buiten een film werd gedraaid.

Morgen de laatste uurtjes hier, nog even wat zwemmen en lunchen en daarna richting vliegveld. Om 18:55 uur gaan we helaas alweer de lucht in richting huis…

We stappen nu eerst maar eens lekker ons bootje in! Ahoy mates!

1. Linda mam:
    24 oktober 2015
    ahoy sailors, goede reis terug, wij staan er om 13 uur!!
  2. Ineke:
    Een behoude vaart terug!
  3. Lindsay:
    24 oktober 2015
    Wat ziet het er allemaal leuk uit! Niet zeeziek geworden in jullie bootbed ;)
    Geniet nog van jullie laatste dagje!
    Xxx
  4. Cindy de Bruijne:
    24 oktober 2015
    Wat weer een heerlijke foto's! Geniet van jullie laatste dagje en een hele goede vlucht terug!
    Xxx
  5. Maxime:
    24 oktober 2015
    Fantastisch enthousiasr kind hebben jullie toch gemaakt! Tof hoor, in de piratenkamer:) Jackie Sparrow ook nog gespot? Geef m een kus
    Hele goede reis, hopen dat Colin lekker tukt en jullie ook een ontspannen reis hebben :)