In the Heat of today

21 oktober 2015 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Eerst ff chillen in onze bioscoop annex bed+tv. We zagen het zonnetje opkomen en zijn lekker gaan wandelen naar de boulevard voor een ontbijtje.

image2 (2)

Daarna terug via het strand, waar we wat fotootjes hebben geschoten.

beach1

beach2 beach 3 beach 4

Toen snel naar het zwembad voor wat uurtjes chill-time. Het zwembad bevindt zich op een soort dakterras met heerlijke grote familie lounge matrassen. Die hadden we al snel veroverd en na het plonsen besloot Colin een lang slaapje te doen in de schaduw. Paps en mams volgden zijn voorbeeld, maar lekker in het zonnetje. Ik hoef vast niet uit te leggen welke kleur we nu hebben... Maar desalniettemin heerlijk genoten aan het zwembad!

zwemmen

Eind van de middag laten we onze auto ophalen om naar Miami te gaan voor de basketbal wedstrijd. De dame achter de valet-parking balie merkt op dat Colin zo'n leuk ventje is en wil weten hoe oud hij is. Enorme verbazing bij bovengenoemde: "11 months? But he is wearing 2year-old clothes right?! He is so big!" Colin stopte spontaan met glimlachen. Ik hoorde hem denken: 'heb je jezelf al eens gezien met je dikke Amerikaanse kont?'

Na een uurtje touren door het drukke verkeer van Miami bereikten we de American Airline Arena, thuisbasis van basketbalclub Miami Heat.

miami heat

Eerst even de bomvolle fanshop in voor een shirtje voor Colin. Niet alleen voor de fun, maar ook noodzakelijk kwaad na een ongelukje onderweg. Thank god is het een huurauto die toch zijn beste tijd al gehad heeft.

De game Miami Heat tegen Washington Wizards begon met een geweldige openingshow met veel licht, geluid en vlammen. Indrukwekkend, het is net alsof je in een film zit wanneer je zo naar dat basketbalveld kijkt.

miami heat 2

Naast ons een stel idiote Amerikanen, die zichzelf compleet schor schreeuwen. Vooral als de tegenstander een vrije worp krijgt: "boooooeeeeee".

Colin klapte enthousiast met het publiek mee, ongeacht wie er scoort. Ik zou willen dat het mij zo makkelijk vergeven werd als ik een keer per ongeluk voor de tegenstander applaudisseer. We genoten lekker van onze popcorn als avondeten en halve liter cola, incl. onbeperkte refills. Alsof we na een halve liter echt nóg zo'n emmer gaan wegslurpen. Idem dito voor de 'bottemless bucket' met popcorn. Het lijkt wel alsof het publiek er zo zijn eigen sport op na houdt: wie sleept de meeste frisdrank en popcorn refills in de wacht? Amerikanen en hun eetgewoontes, we kunnen er een blog op zich over schijven.

Tijdens het laatste kwartje van de wedstrijd besloten we maar vast te gaan, Colin was total loss. En daarbij, Miami Heat stond er niet al te best voor, ondanks het 'let's go heat!' gejoel. Wat super tof om hier te zijn geweest, weer een coole ervaring rijker. Een heerlijke dag is weer voorbij, tot morgen!

wedstrijd

1. Mirte:
    22 oktober 2015
    Ontzettend leuke verhalen schrijf je weer San. Wat een gedoe met die auto maar het klinkt wel weer als een geweldige vakantie. Vooral die maakeenbeerwinkel, fantastisch! Genietse nog even met z'n 3tjes! Xx
  2. Maxime:
    23 oktober 2015
    He is so big niks van aantrekken! Lekker ding is het met zn bruine bakkie en blonde haren!! En die auto hoeven jullie niet zo netje terug te brengen na al die mankementen hoor wat zal de vakantie snel gaan voor jullie! Heel leuk om straks weer na te lezen:)