Warm en winderig

20 oktober 2015 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Jaa... Waar gaat deze vulgaire titel nou toch over...? Daar kom je vanzelf achter als je verder leest....!

Vanmorgen allemaal rond 8 uur wakker en meteen in de benen, want er moest ingepakt worden. Wat een hoop spul hebben we al verzameld. Gelukkig konden we alles zo in onze vrachtwagen schuiven.

Rond half elf gingen we karren richting Fort Lauderdale, ruim 3 uur in de auto. Colin vermaakt zich prima met zijn nieuwe lachbuddy.

in de auto

Rond half 1 ff geluncht bij de grote gele M.

Eenmaal weer onderweg ontdekten we wederom een mankement aan de auto, dit keer een barst van  zo’n 10 cm in de voorruit. Kan geen kwaad volgens Arjan, dus ook dit komt zaterdag wel. Nu echt geen zin in.

Rond 15:00 uur komen we aan bij ons hotel in Fort Lauderdale. Bahia Mar by Hilton. Nee, niet zo luxe als het klinkt, Hilton valt best mee hier. Hoewel… Ze doen alleen aan valet parking, dus moeten we alle tasjes, zakjes en koffer uit de auto halen, waarna de parkingboy ervandoor ging met onze bolide.

Eenmaal in het hotel blijkt onze kamer pas rond 16:00 uur klaar te zijn, dus nemen we eerst even een biertje en flesje appelsap (in Colins geval) bij het zwembad. Daar voelen we al meteen dat het hier zeer goed vertoeven is. Warm en winderig. Voor wie nu net inschakelt: dit heeft niks met onze Mexicaanse maaltijd van gisterenavond te maken, we hebben het over het weer.

Om stipt 16:00 uur is de kamer klaar en wat blijkt…? We kijken uit op zee, terwijl we eigenlijk te krenterig waren om dit te boeken en een kamer aan de achterzijde zouden hebben ;). Wat een goed uitzicht zeg! Eerst maar even lekker chillen op het riante bed, terwijl Colin z’n flesje leeg lurkt.

ft lauderdale

Eind van de middag gaan we aan de wandel. We zoeken een restaurantje aan de boulevard, ontzettend gezellig hier in Fort Lauderdale. Echt een leuke badplaats, met alle terrassen en bars. Lijkt wel wat op Miami, maar dan minder hysterisch en ordinair.

fort lauderdale strand

We eten op het terras bij een Italiaans restaurant met uitzicht op zee. Er speelt een saxofonist/zanger (multi-taskende artiest). Colin is er bijzonder van gecharmeerd en danst lekker mee in zijn kinderstoel. Voor de liefhebbers: zie het filmpje.
Colins enthousiasme is de saxofonist niet ontgaan en we krijgen dan ook geregeld een stukje solo optreden aan tafel.

lekker eten

Na het eten begint Colin aan zijn nacht in het wagentje, al die indrukken zijn natuurlijk zwaar vermoeiend. De afgelopen dagen hebben we gemerkt onze kleine man overal als een blok doorheen slaapt ‘s avonds, dus trakteren we onszelf nog op een XL cocktail op een terrasje. Wederom live muziek, terwijl we lekker aan zee zitten. Wat is dit genieten zeg, lekker ontspannen na alle hectiek van (en in) Orlando.

cocktail time

Rond half tien waren we weer in het hotel, Colin in bedje gelegd, en nu nog even het verslag afschrijven. Een heerlijke dag gehad, zo genoten hier! Morgen lekker chillen aan het zwembad en/of strand en ’s avonds naar Miami voor een basketbalwedstrijd van Miami Heat.

Tot morgen!

1. Linda mam:
    21 oktober 2015
    Wat een ritmisch jochie, grappig. het ziet er inderdaad erg winderig uit, als jullie maar niet verbranden. Als jullie in beeld komen even naar Kate zwaaien. Wij gaan vandaag opa's 80e verjaardag vieren. kusjes van ons
  2. Maxime:
    23 oktober 2015
    Wat luxe, die kamer aan zee:) en heerlijk dat Colin overal doorheen slaapt! Dat maakt het voor jullie ook extra leuk:) en gelukkig dat hij net zo geniet als jullie en die beer blijft geweldig