Grensoverschrijdend rijgedrag

5 mei 2018 - Great Smoky Mountains National Park, Tennessee, Verenigde Staten

644 km vandaag afgelegd, dat rijden door Amerika bevalt me wel.
​We begonnen deze dag in de staat Georgia. Al na een klein uurtje rijden passeerden we de eerste staatsgrens en reden we South Carolina in.

IMG_1509

De route was vooral saai, alleen maar gras en bomen. Een paar uur later reden we North Carolina in, maar omdat mijn lieftallige echtgenoot even was ingedut naast me ontbreekt de 'welkom in North Carolina' foto. Ter compensatie dan een foto van het niet-zo-spectaculaire landschap waar we doorheen reden:

IMG_1485

Pas de laatste twee uurtjes van de rit veranderde het landschap en kwamen we in meer bosrijk gebied. De kids op de achterbank wisselden mopperen af met slapen en geinen. Eerstgenoemde is minder favoriet bij ons. Af en toe lagen ze samen helemaal in een deuk, dat is dan wel weer heerlijk om te horen vanaf de voorstoelen. We passeerden uiteindelijk de 4e en laatste staat van vandaag: Tennessee.

IMG_1508

Heel wat haarspeldbochten en steile bergen later reden we Pigeon Forge in, een plaats bij Great Smoky Mountains. Kilometers lang zagen we alleen maar afgelegen huisjes (of trailers) en vooral veel gras. En opeens was daar de stad, vol met bilboards, opmerkelijke attracties, in het oog springen de restaurants etc. Het lijkt het kleine zusje van Orlando of Las Vegas wel. Die zagen we even niet aankomen.

Na een lange reisdag kwamen we aan bij het huisje. En wat voor een! Ik stond bijna te stuiteren toen ik binnen kwam. Allereerst van schrik, aangezien ik bij het openen van de deur direct oog in oog stond met een beer van ruim 1 meter hoog. Oke, oke, weliswaar een nepperd, maar ik schrok toch.

IMG_1507

Het huisje is echt zo leuk. Je kent allemaal wel zo'n Amerikaanse film waarin de familie de vakantie of feestdagen doorbrengt in een houten vakantiehuisje. In zo'n huisje zitten we dus. Inclusief openhaard, kunststof dennenbomen, kerstmotiefjes op de bedspreien en een veranda met schommelstoel en jacuzzi. Oh ja, en heel veel berendecoratie. Zo voelt een vakantievierende Amerikaan zich dus.

IMG_1510

We steken de BBQ aan op de veranda en genieten van het waanzinnige uitzicht. We zitten echt in de bossen, hoe heerlijk! Hier vermaken we ons wel de komende drie nachten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda mam:
    6 mei 2018
    wat een leuk huis, en dat uitzicht!!! leuk te zien dat jullie bijna elke avond hetzelfde eten als wij, eerst de pizzaavond en nu burgers op de bbq. Wannabees, hihi