Kleurrijk paradijs

22 oktober 2018 - Mindelo, Kaapverdië

Voor m’n gevoel had ik net 2 minuutjes mijn ogen dicht toen de wekker ging om 3:45 uur. Maar vooruit, voor vakantie mag je me wakker maken. Hop hop snel eruit, kids uit bed plukken en gaan met die banaan.

Op Schiphol verliep alles lekker chill en om stipt 7:20 uur vertrok ons niet-zo-heel-erg-ruime vliegtuig. Prima vlucht gehad, al blijft 7 uur lang op 2 vierkante meter met 2 volwassenen en 2 kinderen altijd wel een beetje behelpen. Maar we mogen zeker niet klagen met onze kleine schatjes:

IMG_0848 IMG_0846

Iets eerder dan gepland landden we op Sao Vincente. Een kleine luchthaven, waar we wandelend vanuit vliegtuig naar ontvangsthal mochten. Met slechts 2 bagage bandjes en 5 werknemers, totale oppervlakte niet veel groter dan een ruime gymzaal, kunnen we wel stellen dat dit de kleinste luchthaven is waar we ooit zijn geweest.

We pakken een ietwat gedateerde taxi naar ons hotel en kijken verwonderd om ons heen terwijl de Kaapverdiaanse sound uit de speakers schalt. Hectische straatjes, vrouwen met manden vol boodschappen op hun hoofd en oude rammelbakken zoeven je voorbij. Welkom in Afrika!

DSC_0321

We checken in bij Oasis Porte Grande Hotel, wat volgens onze reisgids het oudste en beste hotel is van het eiland. Dat oudste is overigens niet veel van te merken, het is echt prachtig.

Omdat het hier 3 uur vroeger is hebben we nog een hele middag voor ons en besluiten we een beetje rond te wandelen. Wat een andere wereld zeg! Mindelo is een hele kleurrijke stad, met gebouwen in alle tinten.

DSC_0318 DSC_0311

We kijken ons ogen uit en kopen bij de ferry terminal alvast onze kaartjes voor de overtocht naar Santo Antao morgen. Daarna pakken we een taxi naar het 'Kalimba Beach Resort' wat bij ons hotel is aangesloten.
De taxi kost hier geen fluit, maar het zijn dan ook wel echt oude roestbakken met een scala aan bijgeluiden waar mijn oude Cliootje jaloers op zou zijn. Oh en dan nog een stunt; we hebben voor de veiligheid toch maar een maxi-cosi voor Ivy meegenomen. Tot nu toe zijn we nog geen auto met gordels tegengekomen! Ik heb zo'n vermoeden dat de maxi-cosi dus ook een weekje vakantie tegemoet gaat.

Nou goed, terug naar de eindbestemming van de taxirit; het tropische Beach Resort. We hebben van de enorme warmte wel dorst gekregen en een cocktailtje gaat er dan ook prima in.

IMG_0893 IMG_0892

En ik kan je vertellen, die smaakt heerlijk hier op dit paradijselijke strandje!

DSC_0345 DSC_0347 DSC_0346

We besluiten de middag nog even in het zwembad bij het hotel, een gecombineerd peuter- en duivenbad, hoe multifunctioneel.

We dineren al vroeg, want de kleine Hooglandjes beginnen jetlag-trekjes te vertonen. We eten een pizza op een dakterras vanwaar we uitkijken op de oceaan. Ook hier worden we, zoals de hele dag eigenlijk, weer heel hartelijk ontvangen. Wat een heerlijke tropische, indrukwekkende en ontspannen start van onze vakantie!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    23 oktober 2018
    Ziet er mooi uit! Fijn dat de reis goed gegaan is! Genieten!❤️💕
  2. Linda mam:
    23 oktober 2018
    het heeft wat weg van de Curaçao, Heerlijk!!
  3. Jacqueline:
    23 oktober 2018
    Wat ziet dat er heerlijk uit zeg!!!
  4. Nicola:
    23 oktober 2018
    Ja hoor 😭 ben jaloers😎 haha
    Geweldig hoor 😘
    Maar ziet er goed uit heerlijk