Kssst Bambi!

7 mei 2016 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Een nieuwe dag breekt aan in het gezellige appartementje. We ontbijten met zelfgemaakte croissants, geroosterd brood en watermeloen (even doorkauwen want dat hele ding moet op voor morgen).

Daarna stappen we de auto in richting Red Rock state park. We rijden door het mooie Sedona, waar elke stoeptegel er keurig uitziet. Een plek voor welgestelden, vol met kunstgaleries en wijnwinkels.

Ook het Red Rock park is keurig onderhouden, we betalen $7 per persoon om erin te mogen. We gaan eerst naar het Visitor Center om wat advies in te winnen over mogelijke wandelingen. We besluiten naar het 'Eagles Nest' te gaan, het hoogste punt bovenop een rode berg.

Het park is verbazingwekkend mooi, onderaan de berg veel begroeiing en beekjes. En heel rustig, is wel weer eens wat anders dan het bomvolle Yosemite of Grand Canyon.

DSC_0723 (1)

We komen onderweg in alle stilte nog een hert tegen, oog-in-oog, met zo'n blik van: 'Hoe haal jij het in je hoofd m'n heerlijke zaterdagmorgen te verstoren in mijn bos?!' Ik schrik me de blubber. Mijn focus lag namelijk vooral op potentiële ratelslangen waarvoor we gewaarschuwd waren, nooit aan gedacht we ook nog ander wildlife tegen het lijf zouden kunnen lopen. Arjan giert het uit en legt mijn wellicht ietwat overdreven reactie snel op film vast.

DSC_0727 (2)

Nou goed, we stappen (na het verjagen van Bambi) door richting de top. Die rode rotsen zijn echt prachtig, dat zie je bij ons alleen maar in zakken tuingrind van de Praxis.

DSC_0736 DSC_0747

Het uitzicht boven is prachtig, het kan zo op een puzzel. Onze kleine vent vindt het wat slaapverwekkend en hangt luid snurkend in de tas. We pakken ons lunchpakketje erbij op deze mooie en rustgevende plek, waar een tijdlang geen mens te bekennen is.

DSC_0745

De wolken beginnen zich inmiddels samen te pakken boven ons, er was tenslotte regen voorspeld, dus we besluiten terug te gaan. Echt een top-wandeling, goed te doen en veel mooier dan we gedacht hadden. We hebben er alle drie van genoten!

DSC_0755 (1)

Begin van de middag komen we weer aan bij het startpunt, waar iemand aanbiedt om ons even op de foto te zetten.

DSC_0762

We stappen de auto in en komen op de terugweg langs een gezellige binnenplaats waar een 'Cinco de Mayo'-feest aan de gang is. Cinco de Mayo (5 mei) is een Mexicaanse feestdag (om te vieren dat ze Frankrijk versloegen) die ook veel in Amerika gevierd wordt. We parkeren de auto en nemen een kijkje. Er zijn veel mensen op af gekomen, er is live muziek, piñata rammen en een chili-bak-wedstrijd, waar je kunt proeven en stemmen op de beste variant. We laten 2 laatstgenoemden maar even aan ons voorbij gaan en nemen een kijkje bij de muziek. Colin danst erop los, zoals het een (exact vandaag) anderhalf-jarig feestbeest betaamt.

DSC_0764

We lopen nog wat heen en weer door Sedona, halen een koffie en gaan dan weer terug naar de auto.

We zijn nu net weer terug in het appartement, even lekker relaxen zo aan het einde van de vakantie. Straks weer kokkerellen en daarna maken we ons op voor een avondje Amerikaanse tv. Heerlijk, gisteravond hadden we de marathon van Modern Family op de beeldbuis.

Morgen vertrekken we richting Scottsdale Phoenix, onze laatste bestemming van deze reis.

DSC_0770

1. Linda mam:
    8 mei 2016
    Dat jij nou zo bang bent voor Bambi, jullie hebben de film vroegen genoeg gekeken, daar kan het niet aan liggen. geniet nog ff van deze laatste dagen. xxx (nog 2 nachtjes slapen....)
  2. Cindy de Bruijne:
    8 mei 2016
    Ik ben benieuwd naar je reactie op Bambi! Kan niet wachten
    Wat een prachtig uitzicht zo boven bij t Eagles nest!
    Geniet nog maar goed van de laatste dagen!
  3. Ineke:
    8 mei 2016
    Wat gaaf de tijd harten wat een mooie plek Sedona. Geniet nog lekker voordat jullie weer naar huis vliegen....
  4. Paulien:
    8 mei 2016
    Zo leuk om colin iedere keer in onze rugzak te zien! Die big smile zegt genoeg over jullie betoverende reis!!