Koffertjesspel

4 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Voor de laatste keer werden we wakker in Kaapstad. We frissen ons op, ontbijten met geroosterd brood en dan komt het moment dat je altijd het liefst even op fast forward wilt zetten.

De hele zooi van de afgelopen weken weer reduceren tot iets dat in 3 koffers past. Het is uiteindelijk gelukt, waarna we nogmaals op koffer-missie gaan. We dachten de kapotte koffer te laten sealen, maar bij nader inzien is een nieuwe koffer toch een betere optie. Dat bedachten we ons deze ochtend, handig wel. We vinden er eentje in een warenhuis en gooien nogmaals alle spullen over.

De uren daarna brengen we lekker slenterend door. Beetje shoppen, speeltuintjes bezoeken, dat soort dingen.

IMG_8899 IMG_8901

We hebben lekker geluncht op de foodmarkt; een grote hal waar je allerlei bijzondere en lekkere dingen kunt bestellen bij diverse kleine kraampjes. Voor ieder wat wils, in ons geval wel zo handig.

IMG_8908

IMG_8892

Het weertje is vandaag niet top in Kaapstad, het is zelfs zo bewolkt dat de Tafelberg compleet verdwenen is.

Eind van de middag komt toch nog even het zonnetje door en pakken we voor de laatste keer een Afrikaans terrasje aan het water.

Lekker even een cappuccino met live muziek op de achtergrond. Jammer dat we alweer moeten gaan, de vakantie is echt voorbij gevlogen.

DSC_0299

DSC_0298

Eind van de middag navigeren we ons naar de laatste stop: het verhuurbedrijf. Met zo’n 3500 kilometer bijgeschreven op de teller leveren we de auto weer af.

We zijn lekker op tijd op de luchthaven. Als we de bagage droppen wordt onze vrees werkelijkheid; de koffers zijn te zwaar. En daar zijn ze bij Kenya Airways heel strikt mee. We hebben twee opties; óf 2 van de 6 flessen wijn ter plaatste achterover gooien, óf 2 flessen overhevelen naar onze nieuwe koffer (van stof). Hoe verleidelijk optie 1 ook is, we besluiten ze toch maar in de koffer te laten. Op hoop van zegen dat ze allemaal heelhuids aankomen.

En nu zitten we op de luchthaven, bij een leuk restaurantje om een hapje te eten en ons mentaal voor te bereiden op de lange reis. Eerst zo’n 6 uur naar Kenia voor de overstap, dan nog eens 9 uur naar Amsterdam. We gaan om 23:00 uur de lucht in dus hopen dat we een beetje kunnen slapen.

Tijdens de vakantie heb ik trouwens wat leuke weetjes bijgehouden, die zal ik tijdens de vlucht even uitwerken. Dus ik kom morgen nog één keer bij jullie terug met een korte evaluatie!

1. Nicola:
    4 augustus 2019
    We gaan jou mooie reisverhalen iedere dag enorm missen, goede vlucht en kom heelhuids thuis, we horen wel als de wijnflessen open gaan,
    Tot snel weerzien, 💓💞
  2. Els:
    4 augustus 2019
    Goede reis lieverds. ❤
  3. Ineke:
    5 augustus 2019
    Het was weer mee op reis met jullie, het was genieten! Goede vlucht naar huis! ❤️