De lange finale-rit

1 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag een laaaaaange reisdag, die begon om 10 uur vanmorgen. We zwaaien het fijne huisje uit en navigeren richting Hermanus, een tussenstop op onze route naar Kaapstad.

DA705D93-F846-4F11-95EE-BEA8376A57BC

Het is een aardig ritje en rond 15:00 komen we er aan. Hermanus is wederom een plaatsje waarin de Zuid-Afrikaanse Rand rijkelijk rollen, we zien alleen maar mooie huizen. Maar daar komen we niet voor. We parkeren aan het strand en gaan aan de wandel via ‘the cliff path’, vanwaar met enige regelmaat walvissen te spotten zijn. Het is een leuke route, door wilde begroeiing, mooie rotsen en witte strandjes. De zee klotst wild tegen de kant en de spetters oceaan vliegen je om de oren.

A53B237C-1021-4705-9D2F-F0FB47DA155F 61604579-A0AE-472D-8BCA-DED45E9E25E9

In de verre verte zien we een bootje varen met daaromheen een hoop grote golven boven het water; zijn het walvissen? De bewegende silhouetten zijn groter dan de boot zelf, en een walvis schijnt zo groot als een bus te zijn, dus het zou zomaar kunnen.

C1394BE4-ED87-47A1-A7FD-97868A27FAFC

We kunnen hier niet te lang blijven helaas, want we moeten nog een aardig stukje naar Kaapstad. Jammer, want het is echt een heel leuk plaatsje met prachtige uitzichten. Het liefst hadden we nog wel een paar uur willen turen naar walvissen.

De route tussen Hermanus en Kaapstad is prachtig met alle rotsen, bochten en de ondergaande zon. Na een lange reis komen we in de schemering aan bij onze accommodatie. En die is fijn!!

1FDF255F-C18E-4CF1-A252-8E05A89BF368

Ruim en luxe appartement vlakbij V&A waterfront. Het is dus ook snel besloten dat we daar een hapje gaan eten.

Bij het waterfront bevindt zich een groot winkelcentrum, allerlei attracties en restaurants.

A2CB60DE-1C73-4B65-8E69-78FEA77AD1A2 C9CCFDFF-082B-4D17-950A-D2F9CA5C075E

Onze aandacht wordt getrokken door live muziek uit een leuk tentje. We dineren ‘buiten’ onder een heater, en wat een lekker sfeertje hier!

De wijntjes smaken prima, mooie afsluiting van deze lange reisdag. Morgen meer Kaapstad!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda mam:
    1 augustus 2019
    Is dit een walvis of is het een fata morgana?? Wel een mooie zee. Geniet nog even in kaapstad❤
  2. Linda mam:
    1 augustus 2019
    Was het een walvis of een fata morgana? Veel plezier in Kaapstad
  3. Els:
    2 augustus 2019
    Neem het er nog maar even lekker van op en in jullie laatste prachtige onderkomen. Wat n mooie reis is het toch zeg.😍💋
  4. Mindy:
    Veel plezier in Kaapstad! ❤️
  5. Manin Muller:
    2 augustus 2019
    Kaapstad is supergezellig en relaxt klimaat en sfeer. Geniet nog even!