We zijn er!

16 oktober 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg ging het wekkertje. Niet dat dat echt nodig was, want eigenlijk lag ik er gewoon op te wachten. De mannen niet, die waren allebei nog ver heen toen hun nachtrust bruut verstoord werd.

Ruim op tijd arriveerden we op Schiphol. Daar vroeg de vriendelijke tui-meneer achter de balie waar onze 3e koffer was, voor Colin. "Uhh die nemen we mee als handbagage, dat was de bedoeling toch...?" "Ja mevrouw, handbagage mag sowieso, maar daarnaast nog 10 kg ruimbagage." Waaaaatttt?! Dat wordt dus echt ongegeneerd veel shoppen, aangezien we die kans op de terugweg natuurlijk aangrijpen!

Bij de douane moest Colins koffertje ondersteboven, ivm zijn eten en drinken dat erin zat. "Ja mevrouw, prima, stop het maar gauw weg." Vragend keek ik de beste man aan. "Officieel", vervolgde hij, "moet ik u nu streng toespreken. U heeft namelijk genoeg eten en drinken mee voor vier kinderen, maar ik zie er maar 1." Oh op die fiets. Met rode blosjes ging het snel weer in de koffer.

Eenmaal achter de douane even ontbeten en de zeer gewaardeerde koffie naar binnen geslurpt. daarna lag Colin al snel te dutten. Helaas moesten we hem wederom bruut uit zijn slaap halen, hufters die we zijn, om te gaan boarden.
Het werd hard werken tijdens de vlucht, bijslapen zat er voor geen van ons in, maar alles is goed verlopen.

Rond 14:30 lokale tijd stonden we bij Alamo autoverhuur op de stoep. Arjan ging alleen naar binnen, want de bagagekar moest buiten blijven. Je raadt het al. Meneer moest weer een dealtje sluiten en een upgrade voor een prikkie in de wacht slepen. Eenmaal 'on the road' verschijnt op ons beide gezichten een grote grijns. Allerlei herkenbare Amerika dingetjes; groene verkeersborden, grote scheurmonsters, de vele reclameborden, de food-exits langs de weg, de welbekende winkels... We zijn er weer, wat een speciaal gevoel geeft dit land ons toch!

auto

En, leuke bijkomstigheid, het is hier een graadje of 30!
Rond half 4 waren we bij de cottage op Tropical Palms Resort, waar we een jaar geleden ook al verbleven. Dit keer een maatje groter, en idem keuken met apparatuur. In vredesnaam, waar heb je op een camping een gasfornuis van anderhalve meter voor nodig…? Als je rond kijkt wat voor ‘campers’ (touringcars) die Amerikanen hier mee naartoe nemen lach je je helemaal een breuk.

cottage

Eind van de middag even naar de Walmart geweest, voor wat boodschapjes. Een luttele anderhalf uur voor nodig gehad.

walmart Downtown Disney

Daarna naar Downtown Disney (volgens mij moet ik tegenwoordig Disney Springs zeggen) en daar lekker een hapje gegeten.
Nu allemaal bekaf dus gauw op tuk! Tot morgen!

1. Linda mam:
    17 oktober 2015
    eerst zeker een nieuwe koffer gescoord voor die 10 kilo extra bagage. Wij zullen je een boodschappenlijstje sturen met wat we graag willen hebben. kan niet wachten op de foto's. Slaap lekker.
    Laf joe alledrie
  2. Christel:
    17 oktober 2015
    Wow, en gelijk maar een auto genomen waar je die 10 kilo extra ook in kwijt kunt? :) heel veel plezier!!
  3. Maxime:
    18 oktober 2015
    Klinkt goed! Heel goed zelfs:). Ben blij dat de vlucht met Colijntje goed is gegaan, want dat is altijd spannend. Voelt echt weer als thuiskomen he fijn hoor, dat jullie weer kunnen genieten en dan nu met zn 3en