Koffieprinses op safari

17 oktober 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen een meevallertje: allemaal ‘pas’ om 6 uur wakker, dus de jetleg valt mee vandaag.

Toch zaten we na een uitgebreid ontbijt en bad lekker rond half 9 al in de auto naar Disney’s Animal Kingdom. Het dierenpark van Disney, wat in werkelijkheid toch vooral een pretpark in dierenstijl is.

Bij aankomt eerst wat gedoe over onze kaartjes, maar uiteindelijk mochten we naar binnen. Colin vond dit geheel nogal slaapverwekkend, en was een uiltje gaan knappen in zijn wagentje. Eerst dus maar even een rondje wandelen en een bakkie koffie drinken. Hilarisch: bij het bestellen van koffie werd ik begroet met ‘what can I get ya princess?’. In Nederland had ik het een sarcastische trut gevonden, maar hier in Disney kijken we nergens meer van op.

tree of life

Toen ons mannetje weer wakker werd zijn we naar de Kilimanjaro Safari gegaan. Driekwartier in de wachtrij, maar voor Colin geen straf, want hij kreeg volop aandacht van twee Amerikaanse chickies voor hem in de rij.

De attractie zelf was het wachten zeker waard! In een soort grote safari bus reden we zo’n 20 minuten lang door een aangelegd natuurgebied. Hier waren veel dieren te spotten, alsof je echt door het wild reed. Prachtig gemaakt!

kilimanjaro safari 1 kilimanjaro safari 2 kilimanjaro safari 3 trommelen

We hebben ook Nemo de musical bezocht, echt zo gaaf!

Animal Kingdom is een mooi park, waar wederom royaal voor werkgelegenheid is gezorgd. Bij aankomst op de parkeerplaats staat gewoon elke tien meter iemand te wijzen welke kant je op moet. Klinkt hulpvaardig, maar in realiteit staan er gewoon 12 mensen achter elkaar wild te gebaren dat je rechtdoor moet. Als je niet beter weet denk je dat het een soort welkomstshow met volksdans is. Ook in het park een heel scala aan voor ons nieuwe beroepen. Zo heb je de welkomstheters, voor vrijwel elk restaurantje 1, die je vriendelijk begroeten als je naar binnen loopt. Of de kinderwagenparkeerplaatsbeheerders. Ja echt! Die de geparkeerde kinderwagens (en dat zijn er bizar veel) ordenen op de daarvoor aangegeven plaatsen. Of de tot-ziens-dame, die naar iedereen zwaait die het park verlaat: ‘thanks for coming!’

Ach, je wordt in ieder geval in de watten gelegd (mag ook wel voor dat geld).

Rond het middaguur even lekker geluncht en daarna weer naar de auto gegaan om thuis even te relaxen in de zon en Colin een tukje te laten doen.

Eind van de middag gingen we naar Disney’s Magic Kingdom, we hadden tenslotte de parkhopper en moesten dus beiden parken op 1 dag doen. Daar aangekomen zagen we al snel allerlei Halloween decoratie. We gingen meteen naar de all-time-favorite ‘It’s a small world’. Daarna lekker wat rondgeslenterd, sfeer proeven. Dat is zo mooi aan Disney, zelfs als je niet zo van de attracties houdt is het rondwandelen op zich al een attractie. En je hoeft er geen 70 minuten voor in de rij te staan.

Magic Kingdom

Na het eten nog in ‘Under the sea’ geweest, en daarna wachten op de Electrical parade. Die moest en zou ik zien, aangezien hij vorig jaar letterlijk in het water viel. Leuk om te zien, wat een parade!

Electrical parade

Nu slaat de klok hier 10 uur en zitten wij nog ff met een biertje op de veranda. Colin was in het park al in slaap gevallen en besloot lekker door te dutten ondanks alle consternatie van de terugweg (in chronologische volgorde: wandelen, monorail, people-mover, wandelen, auto). Ben benieuwd tot hoe laat hij (en wijzelf) het morgenochtend volhouden. Morgen brengen we een bezoekje aan Kelly park, waar we lekker op de rivier gaan dobberen!

1. Maxime:
    18 oktober 2015
    Sarcastische trut ook echt mijn hemel wat een activiteiten op 1 dag! wel ontzettend leuk en je schrijft zo enthousiast dat ik mn lijstje met reizen heb aangevuld kom ook lekker tot rust he :)!!
  2. Maxime:
  3. Cindy de Bruijne:
    18 oktober 2015
    Wat een geweldige foto's. En wat hebben jullie al onwijs veel gedaan!
    Heerlijk zeg! Geniet lekker!