Dobberen tussen Hillbillies en Trailertrash

18 oktober 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we om half zeven gewekt door Colin, mooie tijd. Weer een goed nachtje kunnen maken!

Na een heerlijk ontbijtje op de veranda zaten we om  9:00 uur in de auto naar Walmart voor wat kleine boodschapjes. Daarna Outlet shoppen bij de Premium Outlets. De mannen werden al snel ietwat knorrig maar hebben het toch tot 13:00 uur volgehouden. Goed geslaagd voor allerdrie, mede dankzij de supersnelle en efficiënte shopkunsten van mams, die als een dolle door de winkels schoot om zoveel mogelijk rekken in zo’n kort mogelijke tijd te zien. Een eervolle vermelding waard voor alle partijen.

DSC_0181 DSC_0153

Na een ‘gezond’ broodje bij Subway zijn we de auto weer ingegaan richting Kelly Park, zo'n drie kwartier rijden vanaf Orlando.
We reden door een soort plattelandsgebied met hier en daar een verpauperde stacaravan. Ben benieuwd wat voor typetjes hier wonen.
Kellypark is dan opeens een onverwachts wonderschoon gebied met een heldere rivier waar je kunt dobberen in een band. Deze band moesten we eerst even huren langs de weg, bij een lokaal restaurantje/cafeetje vol amicale luidruchtige Amerikanen. In ruil voor 10 dollar en mijn rijbewijs kregen we twee banden mee. Sure, why not.
Ondanks wat bewolking (maar wel lekker warm) was het heerlijk in het park. Lekker gedobberd en nog een stukje gewandeld door het park, je waant je in een soort van jungle. Echt genoten van dit mooie stukje natuur op steenworp (voor Amerikaanse begrippen dan...) afstand van het hysterische Orlando.

DSC_0158 kopie DSC_0154
Nadat we de banden hadden omgeruild voor mijn rijbewijs weer terug richting ons pittoreske stulpje. Eenmaal bij de cottage lekker opgefrist. Onze camping zit vlak naast ‘Old town’, een toeristisch straatje geheel in vroegere sfeer. Daarnaast zit ‘Fun-spot’, een kermis die elke dag van het jaar open is. Klinkt goed hé, Heemskerk? Alleen dit is een kermis Amerikaanse stijl, met heel veel attracties, licht, geluid en vreetwerk. En weinig drank ;), maar desondanks toch een cocktailtje kunnen scoren.

DSC_0181

Na het rondje Fun-spot en Old-town door naar een steakhouse ietsje verder. Lekker gegeten en gezellig gekletst met een Amerikaanse dame naast ons, dankzij Colins geflirt. Dat doet hij hier nog meer dan thuis, wat voor de nodige aanspraak zorgt, gezellig hoor.

Na het eten viel Colin als een blok in slaap in zijn wagentje. We maakten nog even een stop bij een terrasje in Old Town. Bier en foute Amerikaanse muziek, wat wenst een mens zich nog meer.

Daarna terug naar de camping, ons wederom verbazend over de vakantie-vierende Amerikaan. Die inmiddels allemaal binnen zitten in hun touringcar met oplegger en bijbehorende jeep. Wij gaan nog even lekker op de veranda zitten met een biertje, om deze topdag af te sluiten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lindsay:
    19 oktober 2015
    Ziet er allemaal goed uit en winkelen dat hoort er natuurlijk gewoon bij! Gelukkig hebben jullie niet zo'n last van de jetlag, scheelt een hoop ;)
    Geniet ervan en ook van het lekkere weertje, wij hebben onze winterjas aan haha
    Xxx