The rich and famous

25 juli 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

We hebben vannacht heerlijk geslapen en werden rond half tien lekker fit wakker. Eerst even ontbijten in het hotel en daarna richting 'Ducktours' om kaartjes te kopen voor een rondrit met de busboot. De tour van 1 uur had nog plaats, dus kochten we de tickets. Nog ruim 2 uur tot de tour, dus besloten we de hitte te trotseren en via de kust richting Ocean Drive te lopen.

Onderweg kwamen we de schattige strandhuisjes tegen die we al verwachtten in Miami.
DSC_0701 DSC_0706

Toen we bij Ocean Drive aankwamen waren we nogal oververhit dus ploften we neer op een terrasje voor een koud glas drinken en een vroege lunch van de ontbijtkaart.
IMG_4181[1]

Rond 12.15 waren we weer afgekoeld en vroegen we om de rekening. Dat was even schrikken! De prijzen van de ontbijtjes vallen mee, maar ter compensatie rekenen ze schofterige prijzen voor de drankjes en geven ze zichzelf alvast een vette fooi. Ok, Ocean Drive is dé straat en daar betaal je dus voor... Goed om te weten voor de komende dagen.

Om kwart voor 1 kwamen we aan bij de busboot en niet veel later mochten we 'aan boord' samen met nog heel veel Nederlanders. De tour zou 90 minuten duren en werd leuk aangekleed door gids Richie. We hadden al gelezen dat de gidsen een toneelopleiding hadden gedaan en dat was te merken. Hij maakte er een waar feestje van met grapjes, muziek maar natuurlijk ook info over Miami Beach.

We begonnen de tour bij Lincoln Road en reden van daaruit naar de haven, waar enorme cruiseschepen te zien waren. Bij de haven, je raadt het al, reed de busboot het water in en werd dus een boot. We voeren langs Star Island, Palm Island en Hibiscus Island, waar de meest imposante huizen staan, veelal met een leuk jacht erbij. Ondertussen vertelde Richie honderduit over mensen die er wonen (zoals Gloria Estafan) en mensen die er vooral niet wonen. Hij: 'Kennen jullie Ricky Martin?' Wij: 'Jaaa!' Hij: 'Zien jullie dat witte huis daar?' Wij: 'Jaaa!' Hij: 'Met die Puerto Ricaanse vlag?' Wij: 'Jaaa!' Hij: 'Daar woont Ricky Martin niet'. Inmiddels hadden wij dom toeristenvolk natuurlijk al vele foto's geschoten, waarop Richie vervolgde: 'Maar zet die foto gerust op Facebook en lieg erbij, niemand die het weet.' Ach, de beste man moet toch wat om zijn werk een beetje leuk te houden. We zijn trouwens nog een illusie armer: CSI Miami is hier niet opgenomen, maar in LA.

DSC_0731 DSC_0729 DSC_0724 DSC_0715

Nadat we het water uitreden gingen we via het stadion richting Art Deco District. De hotels en huizen hier stammen uit de jaren '20 en '30 uit de vorige eeuw, erg mooi een kleurrijk.

DSC_0742 DSC_0744 DSC_0746
Natuurlijk sloten we de tour af over Ocean Drive, speakers op maximaal volume (we hadden flink wat bekijks) en lekker mensen bekritiseren. Dat laatste deed Richie vol overgave, vanaf de bus nam hij de mensen op de terrasjes in de maling. Om half drie zat de tour er alweer op, we hebben ontzettend gelachen.

Eenmaal aangekomen bij het hotel lieten we de auto ophalen (decadent hè?) om naar een shoppingmall te gaan. De Sawgrass Mills, een groot winkelcentrum waarin zowel gewone winkels als outletstores te vinden zijn. Eenmaal de tomtom ingesteld bleek het nog een flink eindje te zijn, bijna een uur rijden.
Rond half vijf parkeerden we de auto bij het winkelcentrum, nadat we in het megadrukke Miami een paar keer verkeerd waren gereden. Ongelofelijk, als een bol wol die in de knoop zit, al dat asfalt hier...
De shoppingmall, deels binnen en deels buiten, was echt enorm groot. Honderden winkels, ik denk dat een heel rondje winkelcentrum zo een paar km is. En de mensen lopen met karren vol grote tassen, of erger nog: koffers. En niet een paar idiote uitzonderingen, maar echt de helft van het winkelend publiek loopt met een grote koffer waar alle aankopen ingaan. Ik wil niet weten hoeveel geld je uitgegeven hebt als je de koffer vol geshopt hebt.

IMG_4205[1]
Wij hielden het bij wat cadeautjes en nog 1 trui voor de baby. In het winkelcentrum wat gegeten bij de foodcourt: een handige uitvinding voor stellen met uiteenlopende eetkeuzes, zoals wij. Het bestaat uit een groot plein voor tafeltjes met daaromheen allemaal plekken waar je eten kunt halen, zoals een Burgerking, Subway, een pizzatent etc. Zo kon Arjan kipnuggets halen bij Burgerking en ik een lekkere taco met sla bij Tacobell.

Om 8 uur reden we weer terug richting het hotel, waar we nu even zitten te relaxen. We gaan ons zo klaar maken voor een avondje uit, eens kijken wat Miami Beach zoal te bieden heeft.
Tot de volgende update!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda mam:
    26 juli 2014
    zo'n gids is hier ook wel wat om lekker mee door Amsterdam te lopen, is het helemaal hilarisch. lijkt me leuk zo'n bus die boot wordt en een boot die bus wordt. Veel plezier in het nachtleven van Miami
  2. Maxime:
    31 juli 2014