In the jungle, the Hoogland-family sleeps tonight

18 juli 2019 - Kruger National Park: Berg-en-dal Rest Camp, Zuid-Afrika

Vandaag was safaridag 2. We checkten uit bij het resort en met een afgeladen auto gingen we opnieuw richting Krugerpark.

Eenmaal binnen duurde het even tot we wat wildlife zagen. Maar toen het er eenmaal was.... Een kudde olifanten stak een paar meter voor onze auto de weg over!

Super gaaf, maar toch ook een beetje spannend, vooral als bedenkt dat ze recentelijk nog een auto hebben aangevallen.

We rijden urenlang en zien zoveel toffe dingen. Het is gewoon een soort verslavend spel, waarbij je constant alert om je heen zit te kijken of je iets ziet bewegen.

image1

We hebben vandaag naast olifanten, zebra’s, giraffen, gieren en apen ook een neushoorn gespot, dus inmiddels 4 van de big 5 gezien! Hopelijk halen we de volle bingo deze vakantie en komen we nog een leeuw tegen.

We komen eind van de middag aan bij onze overnachtingsplaats; ‘Berg en Dal restcamp’, midden in het Krugerpark. Het is een onwijs geinig huisje met een supermooi uitzicht. We worden hier verzocht de deuren op slot te houden ivm brutale bavianen, dat belooft wat.

BE3A2698-E9E2-401E-B41B-D5F06C0FCB5A

Vanavond liggen we er op tijd in, want morgenochtend gaan we al heel vroeg op safari! En nu maar hopen dat we een beetje kunnen slapen met al dat gekraak rondom ons huisje...

Ps. We hebben geen WiFi, dus goede foto’s volgen later!

1. Lindsay:
    18 juli 2019
    Ziet er allemaal super gaaf uit!!
    Zo krijg ik nog meer zin in de vakantie, wij gaan toevallig ook slapen bij berg en dal restcamp, ziet er super leuk uit! 🤗
    Ik geniet elke dag weer van jullie verhalen.
  2. Linda mam:
    19 juli 2019
    Duimen voor de leeuw. Schattig huisje waar jullie logeren. Lekker vroeg op morgen. Ik draai me dan nog ff lekker om. Veel plezier🦁