Around the world in een uurtje

11 juli 2013 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vannacht heerlijk goed geslapen. Om 7 uur werden we wakker, best een mooie tijd ;).

Om op te starten hebben we ontbeten bij het restaurant dat bij het motel hoort. Weer typisch Amerikaans: ze lopen rond met een koffiepot, je zit in een zitje met banken en de televisies staan de hele dag aan op CNN.
Onze ontbijtjes pasten hier prima bij: een grilled cheese sandwich voor Arjan en toast met sunny-side-up-eggs voor Sanne.

Met volle buiken reden we een half uurtje later richting Universal Studios. We waren lekker vroeg in het park, dus hoefden niet lang te wachten bij de Studio Tour. In een uurtje reden we door o.a. New York, Parijs, London, 'any street in Europe' en de wijk van Desperate Housewives. Erg leuk om te zien! Ook een aantal special effects mochten niet ontbreken. Meest indrukwekkend vonden we de set van 'War of the worlds', met een neergestort vliegtuig in een woonwijk.

Universal Studios 3 Universal Studios 4 Universal Studios 5

Toen we na een aantal uur door het park wandelen honger kregen moesten we even op zoek naar iets te eten. Nou ja, op zoek is een groot woord, aangezien het park meer eettentjes heeft dan attracties. Een broodje kun je hier wel vergeten, dus werd het keuze uit een halve kip, patat, taco's, hotdogs, pizza, enz. We kozen voor pizza, mét een salade. Als we tonnetje rond terug komen weten jullie waardoor het komt.

Na Universal Studios zijn we naar de Walmart gegaan, we waren natuurlijk toch wel nieuwsgierig naar de supermarkten hier. En inderdaad, ze verkopen er alles. En ook alles in supersize verpakkingen, met keuze uit tig smaken. Wij hielden het bij een basisvoorraad eten en drinken voor de komende dagen, inclusief koelbox.

Nu gaan we even wat avondeten en daarna nog een rondje door Hollywood, want morgen moeten we deze leuke stad alweer verlaten. Dan vervolgen we onze reis naar San Diego.