Taco's, sombrero's en de Macarena

12 juli 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Daar zijn we weer, dit keer vanuit San Diego.

Gisterenavond nog even geshopt bij Victoria's Secret en een foto gemaakt van de Hollywood letters.

Hollywood sign

Vanmorgen alle koffers weer ingepakt (dat is een nadeel van rondreizen) en daarna in de auto naar Beverly Hills. We wilden nog even wandelen op de Rodeo Drive (soort PC Hooft straat) voordat we richting het zuiden zouden gaan.

We reden eerst weer verkeerd, het lijkt wel een trend te worden. Dit keer strandden we tussen een villawijk en een school in plaats van tussen Dior en Versace. Na wat gezoek op de Tomtom hadden we eindelijk de juiste route te pakken. Rondom Rodeo Drive stonden luxe huizen en dure auto's, en in de winkelstraat bleek dit al net zo te zijn. Arjan begon te stuiteren toen hij een geparkeerde Bugatti Veyron zag. Hier moest natuurlijk even een foto van gemaakt worden. Dit is tevens de meest spectaculaire foto, de celebrity's hielden zich helaas schuil.

Bugatti Veyron Rodeo drive

Na de Rodeo Drive zijn we doorgereden naar het Staples Center, het stadion van o.a. de LA Lakers en LA Clippers. In de Fan-store moesten we een basketbal outfitje meenemen voor zusje Kate, maar helaas was het assortiment summier en hadden ze niet wat we nodig hadden. Jammer, maar toch leuk om even geweest te zijn.

Om half 2 's middags reden we dan echt richting San Diego, een rit van 2 uurtjes. Niet dus... Van Los Angeles tot aan San Diego alleen maar FILE! Niet normaal, de drukte hier op de weg. Die Amerikanen pakken echt voor alles de auto, gevolg: remmen-gassen-remmen-gassen. Heel vermoeiend... Hebben er uiteindelijk ruim 4 uur over gedaan. Gelukkig was het het waard, want zodra we van de snelweg afreden klaarde ons humeur op.
We verblijven in San Diego Old Town, een fantastische omgeving! Alle gebouwen, restaurants en winkels zijn een combinatie van Western en Mexico. Hier hebben we dan ook heerlijk Mexicaans gegeten, met een Corona erbij :).

San Diego old town San Diego old town2 shoppen

Daarna richting Old Town Park gelopen, waar alles eruit ziet als vroeger, in een Mexicaans Cowboy sfeertje. Op een binnenplaats werd Live muziek gemaakt door wat mannen met sombrero's. Met een Corona in de hand geluisterd naar de Macarena en meer van dat soort liedjes. Je kunt goed merken dat we heel dicht bij de grens met Mexico zitten.
De sfeer hier is zo onwijs relaxt en gezellig. Zo tegenstrijdig met LA, waar het allemaal een stuk stadser is.

Morgen gaan we met de Hop-on-hop-off bus door de andere wijken van San Diego touren, eens kijken wat daar te beleven is!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda mam:
    13 juli 2013
    We hebben je verhaal weer gelezen. Superleuk. Hopelijk is het fileleed nu voorbij. Skype was ook geinig. Zit je 10000 km bij elkaar vandaan, zie je elkaar.
  2. Cindy de Bruijne:
    13 juli 2013
    Wat balen zeg dat jullie zo lang in de file hebben gestaan!!! We gaan duimen dat het vanaf nu een stukje voorspoediger gaat en dat jullie niet meer zolang in de file hoeven te staan!
  3. Cindy de Bruijne:
    13 juli 2013
    Nog maar een reactie erbij! Ik zie namelijk maar de helft van me bericht!!!

Voor morgen heel veel plezier met de bus tour! Leuk om de stad eens vanaf een andere plek te bezichtigen!!!
    Wij genieten heerlijk van jullie verhalen!!

Enne blijf genieten van deze mooie reis!!
  4. Maxime:
    13 juli 2013
    Te gek!! En wat schrijf je heerlijk, zodat het niet een lap tekst is waar je doorheen moet :) Ik heb helemaal een beetje het gevoel dat ik met jullie mee ben hahaa!! Echt gaaf, ik ben jaloers en volgens mij voldoet de reis nu al aan jullie verwachtingen. Die hop on scheelt denk ik enorm, want die rijdt niet verkeerd ;) en dan zie je ook heel veel!! xxxxxxxxxxxxxx
  5. Christel:
    15 juli 2013
    Ohh, dat verhaal van de Tomtom is zo herkenbaar! Wij hebben hem gisteren bijna uit het raam gegooid nadat we ongeveer alle straten rondóm de strip en Las Vegas hebben gezien ipv ons er op te sturen...ach ja, zo zie je nog eens wat... Dus: be prepared ;)