Met de Mustang naar Hollywood!

10 juli 2013 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Daar zijn we dan!

Vanmorgen vroeg opgestaan en vervolgens werden we door onze gezinnen op Schiphol uitgezwaaid. Na een kort vluchtje naar Parijs konden we daar overstappen op het reuzenvliegtuig richting LA. Eenmaal geland mochten we eerst nog een uur taxiën (alsof we nog niet lang genoeg in het vliegtuig hadden gezeten), en daarna eindelijk voet op Amerikaanse bodem zetten.

Bij de douane eerst wat vragen beantwoorden, die stempels krijg je natuurlijk niet zomaar. De eerste vraag luidde: "Who's that guy?", wijzend naar Arjan. Vooruit, 'the husband', dan mag hij mee.

Bij het ophalen van de huurauto werd Arjan op slag verliefd. Het husband-verhaal van zojuist was direct vergeten. Zijn nieuwe liefde: een Mustang van nog geen twee maanden oud.

De auto Nummerbord

Nadat we met horten en stoten van de parkeerplaats afreden (toch wel even wennen, zo'n automaat) konden we richting hotel. Na een uur door het overvolle LA rijden kwamen we aan bij het hotel. Een typisch film-motel, hoewel alles hier nogal filmachtig overkomt. Politiewagens, straatnaambordjes, de Hollywood letters. We kijken onze ogen uit.

Nadat we ons even hadden opgefrist zijn we Hollywood te voet gaan verkennen. Na een kwartier lopen werden we een beetje treurig, wat een armoede en viezigheid. Is dit nou het glamoureuze Hollywood? Nee dus, niet als je de verkeerde kant op loopt.
Eenmaal omgekeerd en op de juiste weg vielen we van de ene verbazing in de andere. Er is hier zoveel te zien! En een enorm contrast met het andere deel waar we daarvoor doorheen liepen.

We hebben natuurlijk over de walk-of-fame gewandeld, en daarna een hapje gegeten in een prachtig buiten-shoppingmall aan de Hollywood boulevard.

Hollywood boulevard Charlie Sheen Arjans straatje

Uit eten

Na een fantastische eerste dag zijn we nu weer terug in het Motel. We waren de hele dag best fit, ondanks het tijdsverschil, dus hopen dat dit een goed voorteken is.

Morgen staat Universal Studio's op het programma, maar eerst lekker slapen onder een Amerikaanse bloemensprei!

1. Nicola:
    11 juli 2013
    Machtig joh, he enne prachtig die mustang, (je vader,, Arjan,, gaat helemaal plat als ie het ziet)
    Mam
  2. Marlies:
    11 juli 2013
    `Wauw wat een mooie auto,,,,,, wat een mazzel joh:)
    Blij dat jullie niet zoveel last hebben van het tijdverschil!!!
    Geniet lekker van jullie mooie reis!!! dikke kus
  3. Wendy:
    11 juli 2013
    Klinkt als een goed begin van jullie vakantie! Leuk om te lezen :) geniet ervan! Xx
  4. Linda mam:
    11 juli 2013
    Je mot er van houwen, van zo'n pooierbak. Hihi. Onwijs gaaf om jullie verhalen en foto's te zien. P.s. je vader ziet zo'n bakkie ook wel zitten
  5. Kate:
    11 juli 2013
    Wow vette auto, haha da bordje boven Arjan haha
  6. Cindy de Bruijne:
    12 juli 2013
    Wat een geweldige auto!!!
    Blij dat jullie redelijk fit zijn! Hopelijk is dat een goed voorteken!!!
    Geniet er van!

Xxx & liefs!!!