Bears and beers

26 juli 2013 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vanmorgen al vroeg wakker, we konden niet meer slapen door het lawaai van de airco en ventilator. Uitzetten is hier geen optie, maar opstaan natuurlijk wel. Eerst de koffers inpakken en inladen, pfff wat een hitte alweer zo op de vroege morgen. Toen even ontbeten en daarna de auto in om een aantal hotspots in Death Valley te bezoeken. Eerst het Zabriskie point, vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de vallei.

Zabriskie point

Daarna door naar Badwater, met bijna een kilometer onder zeeniveau het laagste punt van Amerika. Erg warm daar, maar een ontzettend fotogeniek landschap. Ook de grote zoutvlaktes (echt heel zout, ik kon het niet nalaten om even te proeven…) zijn idyllisch om te zien. Sommige mensen voelden zich geroepen een stuk te wandelen over de zoutvlaktes, maar gezien de hitte hielden wij het na een paar foto’s voor gezien.

Badwater1 Badwater2 Badwater2

Door naar Mammoth Lakes, maar eerst nog een stuk door Death Valley. Veel heuvels onderweg, waarbij je af en toe het gevoel hebt gelanceerd te worden. Op een gegeven moment kwamen we bij een stuk waar ze je aanraadde de airco uit te zetten om oververhitting van de auto te voorkomen! Al na vijf minuten hielden wij het niet meer, dus hebben we heel eigenwijs de airco weer op een laag pitje aangezet.

Death Valley

Eind van de middag kwamen we aan bij de Alpenhof Lodge in Mammoth Lakes. Zoals de naam al doet vermoeden is het een soort wintersport hotel om te zien, in een prachtig bosrijk gebied. Ons kamertje is ook al zo schattig om te zien, net een stukje uit het sprookjesbos. Het klimaat is hier ook een stuk beter te doen, zo’n 25 graden, ideaal :)

Alpenhof lodge Ons hutje

Na het arriveren even een rondje door het ‘centrum’ gelopen, echt alles is hier in skisferen. Niet gek als je bedenkt dat dit ’s winters ook een wintersportgebied is.
De straten hier staan een beetje rokerig blauw omdat een stuk verderop een bosbrand woedt. Vooralsnog zijn alle mensen hier erg relaxt, dus erg dreigend zal het gelukkig niet zijn.

Bij een bosrijk gebied horen natuurlijk ook beren.  We hebben er nog geen een gespot, maar ze schijnen hier wel voor te komen. Preventief zijn alle prullenbakken op straat voorzien van een berenslot, je moet bijvoorbeeld een hendeltje indrukken of een slotje los maken om ze open te krijgen. Ook raden ze aan om eten uit je auto te halen…

Na het dorpsrondje even een wasje gedraaid, was inmiddels ook wel nodig. Daarna heerlijk gegeten bij een bistro.
Het is hier Villagefest, dus tegen over het hotel is muziek en gezelligheid op het dorpspleintje. We gingen op het geluid af en zijn even gezellig bij de muziek gaan uitbuiken.

Daarna nog even doorgegaan in de bar bij ons hotel, waar het erg druk en gezellig was. Vooral veel lokale mensen, maar onze biertjes smaakten er niet minder om. Helaas met vroege sluitingstijd, dus daarna nog door naar een andere kroeg. Hier speelde een bandje in de categorie 'sweet home alabama' en meer van dat soort semi-rock muziek. Een waar Amerika gevoel, zo met een biertje in de hand. Erg gezellig en weer erg veel locals, voorzien van snor/baard (Arjan viel erg uit de toon, nadat hij zich vandaag net geschoren had...), geruit (lees: houthakkers) blousje en petje. Van alles om ons heen te bekijken en een gezellige sfeer, een fantastische avond gehad!

Beers

We zijn nu wel weer een hele andere wereld, dat is zó mooi aan deze reis! Elke plaats waar we komen is weer zo’n nieuw gebied en volk, we zien zo ontzettend veel!

Morgenochtend willen we met een soort stoeltjeslift (als we op tijd wakker worden...) de bergen in en daarna met de auto naar Yosemite Park.

Een drukke dag, dus hopen dat we een beetje lekker kunnen slapen met al die brand- en berenspanning om ons heen ;)

1. Linda mam:
    27 juli 2013
    Lijkt wel een schilderij, prachtig. Hopelijk laten de beren jullie met rust. De bieren natuurlijk niet.
  2. Marlies:
    27 juli 2013
    Wauw wat prachtig om te zien:) hoop echt dat jullie beren spotte !!! Wel fotoos laten zien he! Hielden jullie het wel uit daar??? In de dode vallei? Wel gaaf hoor! Geniet dikke kus