Bye Bye fabulous Vegas!

25 juli 2013 - Death Valley, California, Verenigde Staten

We hebben het zo leuk gehad in Vegas, dat we nu de tijd en rust pas weer hebben om een verhaaltje te schrijven. Eergisteren een fantastische avond gehad, wat begon met winst op een roulette automaat (YES! we leren het wel...)

Kassa!

Daarna uit eten geweest, nog wat roulette gespeeld, borrels gedronken en veel te laat naar bed gegaan. Gisteren hebben we dus eerst en tijdje aan het zwembad gelegen om weer op te laden. Daarna zijn we naar Fremont Street gegaan om dit keer de lichtjessensatie in het donker te bekijken. Ongelofelijk, het lijkt wel kermis in het kwadraat. Overal om je heen knipperende gekleurde lampjes, echt super om te zien.

Fremont Gambling

Terwijl we hier op zoek gingen naar een restaurantje stuitten we op Heart Attack Grill, waar het een wedstrijdje is om zoveel mogelijk calorieën binnen te krijgen. Als je meer dan 350 LBS weegt mag je zelfs gratis eten…! Binnen zat iedereen gehuld in een ziekenhuischort de meest grote burgers en vette shakes naar binnen te werken. Erg grappig, maar iets te veel van het goede voor ons, dus viel de keuze op een restaurantje er tegenover.

Heart Attack grill

Daarna over de strip, waar inmiddels ook alles vol pracht en praal verlicht was, terug gereden naar ons hotel. Even omgekleed en weer  op stap, het was tenslotte onze laatste avond in Vegas! Eerst een uur over strip gewandeld (echt een pretje op naaldhakken…) en daarna besloten om naar de nachtclub van Monte Carlo te gaan. Een soort loungeclub, waar de mannen loungehoeken afhuren en flessen drank bestellen. De dames staan op de dansvloer te paraderen in de hoop dat ze worden uitgenodigd bij een groep mannen in hun vip-loungehoek. Erg vermakelijk om naar te kijken. Daarna door naar de Coyote Ugly, de discotheek in ons hotel. Toen dit rond 2 uur ging sluiten zijn we nog even aangeschoven bij een roulettetafel. De drankjes bleven komen, maar na een paar uur hadden we quitte gespeeld en genoeg malibu op om te gaan slapen.

Casino

Vanmorgen moesten we na iets te weinig slaap alweer uitchecken. Koffers gestald en nog even richting Caesars Palace om te shoppen. Ze hebben daar een groot winkelcentrum, de zogeheten forum shops, waar alle grote merken een winkel hebben. Het winkelcentrum zelf is echt een plaatje voor het oog, zoals eigenlijk de gehele Caesars Palace. Uurtje later stonden we met een gevuld Dior tasje weer buiten en gingen we terug naar het hotel om onze roulettechips van de voorgaande dagen in te wisselen.

Forum Shops

Daarna de koffers ingeladen en Las Vegas uitgezwaaid. Wat een wereldstad!!! Vegas heeft een grote indruk op ons gemaakt! De gekleurde lampjes, het gokken, de vele verklede Elvissen op straat, limousines, gokken, al die verschillende mensen, het nonstop vermaak, de luxe…. Echt super!

Door naar Death Valley, weer een nieuwe wereld! Onderweg zagen we de bebouwing steeds minder worden en de temperatuur oplopen. Hoewel wij de 43 graden in Las Vegas al warm vonden passeerden we vandaag de 50 graden! Het hotel ligt midden in Death Valley, dus absurd heet! Echt met geen pen te beschrijven, je leest vaak dat het voelt als een oven of föhn, maar pas als je hier staat merk je hoe bloedheet het echt is. En dan te bedenken dat er mensen zo gek zijn om hier gewoon te werken en wonen. En natuurlijk gekken die het leuk vinden om hier te overnachten, maar dat is weer een ander verhaal ;).

Death Valley

Nadat we de koffers naar de kamer hadden gebracht gingen we meteen door naar het zwembad. Een stukje van 2 minuten lopen, volledig verhit en bezweet kwamen we aan bij het zwembad. Snel een plons nemen en hoewel de watertemperatuur hetzelfde is als die van een warme douche voelde het heerlijk verkoelend.

Death Valley is de warmste plek op aarde en het is zo bijzonder om hier te zijn. Om deze ongekende hitte zelf te voelen is toch wel hele gave ervaring. Morgen gaan we door Death Valley verder naar Mammoth Lakes.

Furnace Creek

Wij gaan nu lekker slapen in deze oase van rust, met alleen een zoemend aircotje op de achtergrond ;).

Liefs van ons

1. Linda mam:
    26 juli 2013
    Zo nu weer het rustige leventje in. Jullie hebben het echt super gehad in Vegas he. Nu weer een heel andere wereld in, wat een verschil. Slaap lekker
  2. Fro:
    26 juli 2013
    Geen eitjes op de grond bakken he;).
  3. Christel:
    26 juli 2013
    Bijzonder hè die hitte in death valley. Zelfs aan de binnenkant van de autoruiten voel je de warmte. Toen wij er waren was er zelfs een marathon, die officieel loopt van badwater naar mount whitney, ze zijn niet goed in hun hoofd!